יעקב פרי
יעקב פריפלאש 90

חה"כ יעקב פרי (יש עתיד), לשעבר ראש השב"כ, פתח היום (ראשון) את הכנס השנתי העולמי של ארגון ג'יי-סטריט בוושינגטון, בנאום מדיני שנשא בפני אלפי משתתפי הכנס.

"ביום ג' האחרון קבע פסק דינו של הבוחר הישראלי, שהיה חד משמעי וברור, להעניק לנתניהו את זכות הקמת הממשלה הבאה, ויותר מקרוב לוודאי, שתהא זאת ממשלה ימנית. נתניהו התנער מהצהרתו בנאום בר אילן בדבר שתי מדינות לשני עמים עוד לפני הבחירות, ושותפיו העתידיים לקואליציה יחברו אליו על בסיס המשך קיפאון מדיני זה", ציין פרי.

פרי העריך כי בעקבות זאת, "מצבה הבינלאומי ותדמיתה של ישראל בעולם, יוחמרו אף מעבר למצב הקשה הסורר היום. ישראל תמשיך להיתפס כסרבנית שלום וכמי ששולטת במיליונים רבים של פלסטינים, והמאבק שישראל תצטרך לנהל במוסדות בינלאומיים כמו האו"ם, בית הדין הבינלאומי בהאג, ובפרלמנטים מערביים רבים יחמיר".

פרי קרא בנאומו לממשלת ישראל העתידית לאמץ את הגישה האיזורית וליזום ועידה איזורית עם מדינות ערב המתונות.

פרי גילה לשומעים, כי קיים שיחות עם גורמים מצרים בכירים וכי קיימים אינטרסים משותפים לשתי המדינות, "המשא ומתן עם הפלסטינים במסגרת הבילטארלית הוכיח כי הוא אינו יכול לעבוד במתכונתו הנוכחית".

לדבריו, "המצב האזורי החדש שנוצר, בדגש אחרי מבצע 'צוק איתן' בקיץ האחרון, פתח אופק מדיני חדש. מדינת ישראל חולקת היום לפחות שני אינטרסים מרכזיים עם מדינות האזור, וביניהן: ערב הסעודית, רוב מדינות המפרץ, ירדן ומצרים. האינטרס הראשון הינו המאבק באיסלאם הרדיקלי. השני, הינו המאבק הבלתי מתפשר בהתגרענותה של איראן. כעדות לשותפות האינטרסים בין ישראל למדינות ערב המתונות, אני יכול לציין, כי משיחותיי בחודשים האחרונים עם גורמים מצריים בכירים, שתי המדינות חולקות אינטרסים ביטחוניים ראשונים במעלה- הן בהיבט של רצועת עזה, הן בהיבט המאבק בטרור האיסלאמי הרדיקלי והן בהיבטים נוספים".

פרי הדגיש בדבריו כי הסדר איזורי יהווה את התכנית הכלכלית הטובה ביותר לישראל והציג נתונים מרשימים על תוספות של מאות מיליארדי שקלים לתקציב המדינה.