מצלמה באמבולנס
מצלמה באמבולנסצילום: דוברות מד"א

במד"א ממשיכים להתחדש בטכנולוגיות המתקדמות ביותר למשימת הצלת החיים ובקרוב יוכנסו כפיילוט מצלמות במספר מצומצם של ניידות טיפול נמרץ ברחבי הארץ.

מצלמות אלו יאפשרו העברת מידע בזמן אמת באירועים, לצורך יצירת תמונת מצב לדרג המבצעי וכמו כן להעברת מידע ותמונה לצורך יעוץ רפואי מהמוקד הרפואי של מד"א.

מצלמה ראשית תותקן בחלקו הקדמי של הרכב על מנת לתעד את זירת האירוע ומצלמה נוספת תותקן בתוך הניידת על מנת לאפשר לחובשים ולפרמדיקים של מד"א להפעילה בעת הצורך ולהעביר תמונה מוחשית ומלאה של הפציעה או של סימני המחלה של המטופל בניידת ולקבל יעוץ מרופא מומחה במוקד הרפואי של מד"א.

המצלמה בניידת

המצלמות צפויות להתחיל לפעול בחודשים הקרובים תחת נהלים קפדניים ביותר של משרד הבריאות ומד"א ותוך הקפדה על כל הוראות החוק בנושא צנעת הפרט וזכויות המטופלים.

יודגש כי המצלמות צפויות לפעול אך ורק כאשר הצוות הרפואי באמבולנס יזדקק לסיוע מהמוקד הרפואי ולא יופעלו באופן קבוע.

עוזר מנכ"ל למד"א ומי שעומד בראש הפרויקט, עו"ד אורן בלושטיין, אמר כי "המערכת המתקדמת והראשונה מסוגה בארץ היא פרי פיתוח של מד"א שנועדה לתת מענה אפקטיבי הן בצד המבצעי והן בצד הרפואי. המערכת תיתן גם למוקד המבצעי של מד"א כלים לקבל תמונת המצב בשטח ולרופא במוקד הרפואי לקחת חלק פעיל יותר ולקבל החלטות בזמן אמת ובכך לתרום משמעותית למשימת הציל חיים".

מנכ"ל מד"א, אלי בין, אמר, "אנו במד"א ממשיכים כל הזמן לחפש ולקדם טכנולוגיות חדשות אשר ייסעו לנו במשימת הצלת החיים. אני בטוח כי המצלמות החדשות יתרמו לנו רבות במשימות היומיומיות של הארגון, זאת כמובן תוך כדי הקפדה מלאה על צנעת הפרט ושמירה על כבודם של המטופלים".