איילת שקד
איילת שקדצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

נציגי סיעת 'הבית היהודי' הגישו היום לנשיא המדינה, ראובן ריבלין, את המלצתם על ראש הממשלה נתניהו להרכבת הממשלה הבאה.

בראיון ליומן ערוץ 7 דוחה חברת הכנסת איילת שקד, יו"ר סיעת 'הבית היהודי', את השמועות והספקולציות סביב העדפותיה המיניסטריאליות של המפלגה.

מיד בפתח הדברים נשאלה חברת הכנסת שקד מניין צצה התחושה בציבור כאילו תיק החוץ נתון כבר בידיו של השר בנט. שקד מסרבת לאשר את הנתון הזה וקובעת כי "זה מוקדם מדי" לצאת בהצהרות ובהסברים, אם כי היא מספרת על ישיבת סיעה שהתקיימה היום ובה הציבו ראשי המפלגה בפני החברים את העקרונות המובילים שיוצבו כדרישות ותביעות במו"מ הקואליציוני עם הליכוד.

שקד מציינת כי כאשר הסיעה הכריזה על כוונותיה לתבוע את משרדי החינוך והמשפטים היה זה כאשר "דיברנו על יותר מנדטים" אך לדאבונה הציבור בחר להעביר את הכוח ממפלגתה לליכוד ובכך הופחת כוחה של המפלגה במו"מ הקואליציוני.

על כל אלה שבה שקד וכצפוי מכריזה כי לפי שעה הדברים אינם ברורים ו"לא נבון לנהל את הדברים הללו בתקשורת. אנחנו מתמקדים בדברים שחשובים להכניס להסכם הקואליציוני", היא אומרת ומבהירה את חשיבות הכללת חוק העמותות וחוק ההסדרה בהסכם הקואליציוני. שקד מזכירה כי נגד עמונה ובתים בעפרה מתנוססת חרב ההריסה שנשלפה על ידי בג"ץ ובתוך שנתיים עלול ההרס להתבצע אם לא ייכלל חוק ההסדרה בהסכם הקואליציוני. "אם לא נכניס את זה להסכם הקואליציוני נעמוד בפני גבעת האולפנה 2".

עוד הזכירה בדבריה אלמנטים במערכת החינוך כמו גם בפיתוח אזור הצפון כחלק מהתביעות שאותן תציג המפלגה בפני אנשי הליכוד.

באשר למספר התיקים שהמפלגה צפויה לקבל אומרת שקד כי הדברים עדיין אינם סגורים כלל ועיקר אך להערכתה במידה והמפתח הוא שר לכל שלושה חברי כנסת הרי שאין סיבה ש'הבית היהודי' לא תקבל שלושה תיקים.

עוד נשאלה שקד אם נכונה התחושה שתיק החינוך אינו מבוקש על ידי אף לא אחת מהמפלגות. לדבריה לאמירה זו אין שחר ו'הבית היהודי' רואה בתיק זה אחד משני המשרדים החשובים ביותר.