יש מקרים שכ מגנים...
יש מקרים שכ מגנים...צילום: צילום מסך

בפוסט שפרסמה הבוקר מדווחת תנועת 'בצלם' בעברית ובאנגלית על ילדה ערבייה שנפצעה באורח קל מידוי אבנים, לטענת הארגון בידי יהודים, אבל היכן הייתה התנועה כשילדה ישראלית כמעט ונשרפה למוות מיידוי בקבוק תבערה?

את השאלה הזו ביקש שי גליק לבחון בעצמו. על הבדיקה הזו שערך סיפר ביומן ערוץ 7.

בראשית השיחה איתו הזכיר גליק את האירוע הקשה בו יידו מחבלים פלשתינים בקבוק תבערה לעבר רכבה של משפחת שפירא. באירוע כזכור נפצעה הבת איילה באורח קשה ואביה באורח בינוני. "איילה שפירא כמעט ונשפרה למוות. היא ניצלה בנסי ניסים", מזכיר גליק ומוסיף: "פניתי לארגון 'בצלם' ושאלתי אם הם לא מגנים את האירוע החמור. הם לא מדווחים שהם מגנים והם השיבו לי במייל שהם מגנים כל פגיעה אבל יש להם רף שבו הם מדווחים לתקשורת, מעלים פוסט ומגנים בצורה רשמית והרב הוא הרג. פחות מכך הם לא מגנים".

בצילום מסך ששיגר גליק נראית תגובת נציגת 'בצלם' הכותבת כי "לצערנו לא עומדים לרשותנו המשאבים להתייחס לכל מקרה של פגיעה מכוונת באזרחים (ישראלים כפלסטינים) ולכן קבענו שהרף יהיה מקרי הרג. בצלם הבהיר מאז ומעולם את עמדתו הנחרצת השוללת ומגנה כל פגיעה מכוונת באזרחים וברור שכל טענה שהדבר מעיד על גישה סלחנית לגב פגיעה באזרחים ישראליים היא לא רק מופרכת אלא גם מקוממת. אנחנו שותפים לתקווה העזה שהילה (איילה, הטעות במקור) שפירא תחלים החלמה מלאה".

גליק מצידו מקבל בהבנה את הודעת הארגון כפי שנמסרה לו לפני כחודשיים ומציין שאכן לא ניתן לגנות כל אירוע. "זה לגיטימי. יש הרבה אירועים, כל זמן שהם עומדים בכללים שלהם, אבל הבוקר הם העלו גם בעברית וגם באנגלית, כך שכל העולם יודע מזה, שילדה ערבייה נפצעה קל מידויי אבנים על ידי רעולי פנים מתנחלים. אני לא יודע איך הם יודעים שאלו מתנחלים אם הם רעולי פנים, אבל נניח שזו אמת גמורה, הצביעות שלהם מקוממת ומראה על מה הם שמים דגש ועל מה לא, זה מלמד מה הם רוצים לפרסם בעולם ומה לא".

"אם אתם ארגון זכויות אדם תהיו הוגנים ואם לא אז תודיעו שאתם דואגים רק לפלשתינים", אומר גליק המספר כי זו לא הפעם הראשונה שבה הוא מעמיד את 'בצלם' במבחן ההגינות. הוא מספר על ימי 'צוק איתן' שבהם שיגר תהייה לאנשי הארגון ושאל מדוע הם מראים רק הרס של בתים בעזה ולא את בתי הישראליים שנפגעו מרקטות. המענה שקיבל אז היה שאין בידיהם את התמונות והמידע והם ישמחו לקבל תמונות שכאלה ולכשתגענה תמונות שכאלה הם יפרסמו אותן.

ב'בצלם' מגיבים לדברים ואומרים כי ״בצלם שב ומבהיר כי הוא מגנה כל פגיעה באזרחים״.