גומא אגייאר
גומא אגייארפלאש 90

ביתו של המיליארדר הנעדר גומא אגייאר, הממוקם בשכונת ימין בירושלים, נמכר לאחרונה תמורת 15 מיליון דולר לאיל הון רוסי ממוצא יהודי, כך מדווח העיתון "ידיעות אחרונות".

במכירה עסקו עורכי הדין מאיר הלר ואפרים אברמזון, אשר עמדו למכור את הבית, המהווה למעשה שתי יחידות דיור שחוברו, לרוכש נוצרי איטלקי, בכ־12.5 מיליון שקל, אולם הקונה הרוסי שילם יותר וזכה בנכס היוקרתי.

נזכיר כי אגייאר נעלם באופן מסתורי בשנת 2012 מביתו שבפלורידה, וב-20 בינואר השנה הכריז עליו בית משפט אמריקני כמת. בישראל, יש לציין, טרם הוכרז אגייאר כמת.

הבית שנמכר לא היה עוד אחד מנכסיו של אגייאר בישראל. זה היה המקום שבו גר אגייאר כשהיה בישראל, ועל כן הוא השקיע הון רב בעיצוב היחידות. אחרי שחיבר אותן הוא הכשיר בקומת המרתף סאונה וחדר כושר ובנה אגף שלם, מעוצב ומצויד היטב, עבור ילדיו.

השטח הכולל של הבית שנמכר עומד על 420 מ"ר, והוא משקיף על חומות העיר העתיקה.

יש לציין כי מכירת הבית מתבצעת כחלק מההליכים סביב הסכסוך על ירושתו של אגייאר, בין רעייתו ובין האם והאחים. עורכי הדין המטפלים במכירת הנכס, וצפויים להמשיך ולמכור את יתר נכסיו של אגייאר בישראל, מייצגים את שני הצדדים לסכסוך הירושה.

שניים מהנכסים שנותרו בולטים במיוחד: הראשון הוא פנטהאוז בשכונת ממילא ששוויו מוערך בעשרות מיליוני שקלים, והשני הוא בית ברחוב התמיד מול הכותל המערבי שגם ערכו נמצא באותו סדר גודל, במיוחד בגלל מקומו יוצא הדופן.

אגייאר צבר נכסים גם במזרח העיר, ובכלל זה ברובע המוסלמי ובהר הזיתים, וגם ליד מערת המכפלה. מכירת הנכסים היא צעד מתבקש, שנועד בין היתר לכסות את ההוצאות המשפטיות הגבוהות הכרוכות בניהול עיזבון כה גדול, ובמיוחד את שכר עורכי הדין האמריקאים.