הלווית הילדים
הלווית הילדיםצילום: אלירן אהרון

הקהילה היהודית בפלטבוש עדיין מתקשה להתאושש מהאסון הכבד שתקף את הקהילה. כחלק מההתמודדות עם האסון יצאו רבני הקהילה במסע חיזוק בקרב בני הקהילה.

"מה נאמר ומה נדבר, אין מלה בפינו בשעה זאת", אמר הרב משה טוביה ליף מרבניה של שכונת פלטבוש, "אנו עומדים במציאות קשה, וקשה למצוא את המלה המתאימה. לצערנו אין לנו כבר אפשרות להתפלל להצלת שבעת המזבחות שהקרבנו, אבל עדיין יש לנו אפשרות להתפלל על האם ועל הבת שנמצאות במצב קשה, שיחיש ה' להן רפואה במהרה. במוצאי שבת אכן התכנסנו כולנו לבכות על השריפה אשר שרף ה', ולהתחנן לרפואת הפצועות.

"אנו יהודים מאמינים בני מאמינים, אנו יודעים שמאתו לא תצא הרעה. אנו חייבים להתחזק ולאסוף את עצמנו. האסון הזה למעלה מן הטבע ולמעלה מהשגותינו. ברור לכל שאלו הם קרבנות ציבור שעלו על מוקדה בעוונותינו הרבים, ועל כל אחד לעשות את חשבונו עם נפשו על מה הסער הזה, הרי מדובר כאן בדבר שלא הסכנו לו מעולם".

גם עסקני הציבור ספדו אחר לכתם הטרגי של בני משפחת ששון. חבר בית הנבחרים דוב הייקינד אמר לכלי התקשורת כי "העם היהודי כולו באבל כבד על מה שאירע, זה אסון בקנה מידה לאומי, שמזעזע כל אחד ואחד באשר הוא".

חבר עיריית ניו יורק דוד גרינפלד אמר לכלי התקשורת במקום: "אין מילים שיכולות להביע את מה שהתרחש כאן, אנו אבלים ושפופים וכעת לא נותר אלא להתפלל לרפואת האם והבת". ואילו חבר עיריית ניו יורק חיים דייטש אמר לכלי התקשורת: "זה אסון וחלום בלהות, הלב יוצא לכאב המשפחה והידידים, אנו חייבים להתחזק".