לשכת הגיוס, הבוקר

הבוקר (שני) התגייסו לראשונה תלמידי ישיבת הסדר למסלול ייחודי בו יוכשרו כפרמדיקים קרביים.

התלמידים צפויים לעבור הכשרה בת כעשרה חודשים ובהמשך לשרת כפרמדיקים צבאיים מוסמכים ביחידות העילית של צה"ל. הפרויקט הינו יוזמה של ראש ישיבת ההסדר במודיעין, הרב אל"מ (מיל') אליעזר שנוולד שנחשף לחוסר המשמעותי של פרמדיקים הן ביחידות העילית של צה"ל והן במד"א.

המתגייסים הגיעו ללשכת הגיוס עם רבני הישיבה באווירה מרוממת בליווי שירה וריקודים. ראש הישיבה הרב שנוולד חיזק את הבחורים לקראת השירות הצבאי העומד בפניהם והמסלול המורכב אותו הם צפויים לעבור. כמו כן, שמעו התלמידים שיחת הכנה מנציג חיל הרפואה אשר מהווה שותף מרכזי במסלול הייחודי לכל אורכו.

התלמידים ישרתו במסגרת זו כשנתיים וחצי בשירות פעיל, כאשר במהלך שהותם בישיבה (כשלוש שנים וחצי) הם מבצעים משמרות במד"א. בנוסף, הם משמשים ככוח כוננות לאומי באירועי רבי נפגעים וישמשו למעשה כעתודת פרמדיקים של מד"א לשעת חירום בגזרות השונות. 

המתגייסים הינם תלמידי ישיבת "מאיר הראל" במודיעין ושלוחת הישיבה באופקים שתלמידיה מתגייסים למסלול מורכב המתפרס על פני 6 שנים, בניגוד לישיבות הסדר אחרות.

"היום נפתח קורס הפרמדיקים לבני הישיבות. החניכים מתחילים טירונות. פתיחתו הוא שלב חשוב בהתפתחות עולם ישיבות ההסדר וקידוש השם", אמר הרב שנוולד. ''הצלת חיים בשגרה ובקרב הוא ערך חשוב ביותר. התורה מעמידה את הערך של פיקוח נפש במקום הגבוה ביותר, שדוחה את כל התורה כולה''.

לדבריו, עד היום מסיבות שונות לא התאפשר לשלב את הכשרת הפרמדיקים עם לימוד ישיבתי משמעותי. ''כיום משנסללה הדרך אנו מאמינים שתהיה בכך תרומה גדולה וקידוש שם שמים. לאחר הטירונות יתחיל שלב הלימוד העיוני וההכשרה המעשית כפרמדיקים".