פנחס ולרשטיין
פנחס ולרשטייןפלאש 90

איש התיישבות פנחס ולרשטיין, מראשי גוש אמונים ומועצת יש"ע לשעבר, מעריך בשיחה עם ערוץ 7 כי גם אם דו''ח אדמונד לוי ייושם בממשלה הבא, הדרך לשינוי ממשי בשטח עדיין ארוכה.

"בואו לא נהיה תמימים. בעידן שבו נציגת היועץ המשפטי לממשלה מחליטה לסגור את החטיבה להתיישבות, אז אנחנו מבינים איפה אנחנו. הבחירות היו לכנסת, לא לפרקליטות או למשרדי הכתבים למיניהם, לצערי מול הכוח של הפרקליטות, אני עדיין פסימי".

לדברי ולרשטיין, גם אם חוק ההסדרה יחוקק, לא בטוח שהוא יעמוד במבחן הבג"ץ. "לשופטי הבג"ץ יש אג'נדה ברורה, הם ירצו לבטל את החוק. צריך שיהיה תאום ציפיות ולכן חייבים להיות ראלים".

הפתרון, לשיטתו, הוא להפסיק להתייחס ליהודה ושומרון כשטח כבוש. "למרות שמכחישים את זה, בפועל מדינת ישראל מתנהגת אל יהודה ושומרון כאל אזור כבוש, אפילו לא מפקיעים קרקע לצורך ציבורי או איכות הסביבה. לכן את החלטת השופט אדמונד לוי חייבים לקבל אבל המאבק יהיה מאבק ארוך.

''גם אם לא נצליח לשכנע את בית המשפט לקיים דיון מחדש על עמונה ועפרה, הרי שיש יכולת מדינית למנוע את ההרס, בדיוק כמו שלא הורסים מאות יחידות בואדי ערה ואלפי יחידות דיור של בדואים בנגב, למרות שיש החלטות חלוטות".

ולרשטיין קורא לחברי במחנה הלאומי להתגמש במשא ומתן הקואליציוני, "צריכים להגיע להסדר בענווה ומהר ובלי בעיות אגו, גם אם לא כל הרצונות יתקיימו, כי חשוב עכשיו שתקום ממשלה ימנית כמה שיותר מהר".