רמ''ט אכ"א בישיבת שעלבים

כ-200 ראשי ישיבות הסדר ומנהלי ישיבות התכנסו השבוע לאירוע פרידה ממנכ''ל איגוד ישיבות ההסדר איתן עוזרי, שמסיים את תפקידו לאחר עשור.

ראש מטה אגף כח האדם בצה''ל, תת-אלוף גדי אגמון, השתתף גם הוא בכנס ודיבר בשבחו של מפעל ישיבות ההסדר והשתלבות תלמידיהן ביחידות הלוחמות, חוד החנית של צה''ל.

בכנס שנערך בישיבת ההסדר בשעלבים אמר תא''ל אגמון כי בעשור האחרון, מספר תלמידי ישיבות ההסדר עלה בכמעט שליש. ''הם מרכיבים היום חלק גדול מהיחידות הלוחמות של צה''ל, מהיחידות הקרביות שנמצאות בחוד החנית של הצבא ברמה הבולטת ביותר''.

רמ''ט אגף כוח האדם הוסיף כי "אין לי ספק שהמפעל המשובח והחשוב הזה של ישיבות ההסדר ימשיך להיות מפעל שמייצג את היכולת להחזיק ביד אחת ספרא וסייפא.

"להיות כזה שמשמש דוגמא לציבורים אחרים, כיצד אפשר לעשות זאת בעת ובעונה אחת בצורה כנה אמיתית מתוך רצון לתרום וגם מתוך רצון ומחויבות ערכית להיות חלק משרשרת הדורות ולהיות חלק מאלו שיכולים להכניס את הערכים העמוקים של אהבת ישראל. בעיניי זה מחזק גם את הקשר של צה''ל ללומדי התורה".

תא''ל אגמון איחל הצלחה רבה לאיתן עוזרי, המנכ''ל היוצא של איגוד ישיבות ההסדר, והודה כי הוא מקנא בו על האפשרות לסיים את התפקיד כדי ללמוד תורה. ''אי אפשר להסתכל על עשר שנים בהן איתן מוביל את איגוד ישיבות ההסדר בלי להסתכל על עשור של תקופה מורכבת ומסובכת בתוך החברה הישראלית כולה", אמר אגמון.

''איתן ידע להיות יחד עם הצוות הנפלא שלו ראש הגשר שמאפשר את החיבור שלא יינתק בין צה''ל, החברה הישראלית ותלמידי ישיבות ההסדר'', כך אגמון.

מי שמחליף את עוזרי בתפקיד הוא מולי יסלזון בן ה-47 ששימש עד לאחרונה כראש אגף הגיור במשרד ראש הממשלה ובמשרד לשירותי דת.

ראש ישיבת ההסדר בירוחם, הרב אליהו בלומנצוייג, ברך על המינוי בשם הנהלץ איגוד ישיבות ההסדר ואמר כי "המשימה המוטלת על המנכ"ל החדש היא לחזק ולהצעיד קדימה את המפעל החשוב של ישיבות ההסדר, להמשיך לבנותו ולשכללו לתפארת עולם-התורה ומדינת ישראל ואנו מייחלים להצלחתו".