גפני וליצמן
גפני וליצמןצילום: הדס פרוש, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש בצהריים (רביעי) עם נציגי "יהדות התורה" והודיע כי ח''כ משה גפני יעמוד בראשות ועדת הכספים וח"כ יעקב ליצמן יהיה סגן שר הבריאות.

הח"כים החרדים הציגו לנתניהו את דרישותיהם: העלאת קצבאות הילדים, הסרת סעיף הסנקציות הפליליות מחוק הגיוס וביטול הקיצוץ בתקציב הישיבות. בשלב זה טרם ידועה עמדת נתניהו בכל הנוגע לדרישות החרדים.

בהמשך היום ייפגש ראש הממשלה גם עם יו"ר ש"ס ח"כ אריה דרעי, שצפוי להתמנות לשר הפנים בממשלה החדשה. זהותו של השר לשירותי דת טרם הוכרעה על ידי נתניהו. גם ש"ס וגם ''הבית היהודי'' דורשות לידיהן את המשרד.

מוקדם יותר היום מתחה חברת הכנסת איילת שקד (הבית היהודי) ביקורת על התנהלות הליכוד במגעים הקואליציוניים.

"כרגע הליכוד לא עומד במילתו, מילתו לציבור הבוחרים שלו ולכל עם ישראל הייתה ש'הבית היהודי' תהיה השותפה הראשונה שאליה הוא יפנה ואיתה הוא ינהל משא ומתן ואני מסבירה שזה לא קורה", אמרה שקד לגלי צה''ל.

שקד טענה כי הדבר הראשון איתו יצטרכו להתמודד במשא ומתן עם הליכוד הוא עניין העקרונות ולא חלוקת התיקים. "קודם כל צריך לצלוח את עניין העקרונות, כמו 'חוק העמותות', בנייה ביהודה ושומרון ותכנית אסטרטגית לבנייה בצפון. צריך לראות אם הדברים האלו מקובלים על הליכוד".

"לא בהכרח המוקשים במו"מ יהיו בנוגע לתיקים", הוסיפה ח''כ שקד. ''גם בממשלה הקודמת, רוב המו"מ עסק במתווה השוויון בנטל, על התיקים בסופו של דבר מסתדרים. כדאי שהליכוד יעמוד בהבטחותיו לגבי השותפים הטבעיים, כי זה עוד לא קרה. אני מקווה שראש הממשלה יעמוד בהצהרות שנתן לבוחרים שלו בליכוד, בבית היהודי, ולבוחרים שלנו שבחרו בליכוד".