הנשיא הטיל על נתניהו את הרכבת הממשלה הבאה

נשיא המדינה, ראובן ריבלין, חתם הערב (רביעי) על הענקת המנדט להרכבת הממשלה, לראש הממשלה בנימין נתניהו. הטקס נערך בבית הנשיא בירושלים.

עד הפגישה הערב לא שוחחו השניים מאז הבחירות וריבלין אף לא התקשר לנתניהו לברכו על ההישג בבחירות.

"בדמוקרטיה הרוב מכריע והרוב אמר את דברו בצורה ברורה", אמר ריבלין, "תפקידו של הנשיא בבחירות הוא לשמש נאמן לציבור ולמעלה מ-61 חברי כנסת המליצו על בנימין נתניהו להרכיב את הממשלה".

ריבלין ביקש מנתניהו לסיים את הרכבת הממשלה בהקדם. עוד ביקש ריבלין לייצב את המערכת הפוליטית, "אסור לנו לחזור לבחירות בעוד שנתיים".

כתב המינוי לראש הממשלה
כתב המינוי לראש הממשלהאבי אוחיון, לע"מ

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר "אני נרגש כאילו זו הפעם הראשונה, ואני מודע לגודל האחריות המוטלת עלי. אני רואה את עצמי כראש ממשלה של כל אחד ואחת מכם, אלה שבחרו בי ואלה שלא. אפעל לאיחוי הקרעים, קרעים שנפערו בין חלקי החברה השונים במהלך מערכת הבחירות".

הוא התחייב "להמשיך בדרכה של מדינה יהודית ודמוקרטית שמקיימת שוויון זכויות לכל אזרחיה בלי הבדל דת, גזע ומין".

לדברי נתניהו, שני אתגרים ניצבים בפני הממשלה שתקום. "ביצור בטחוננו ושיפור רווחתנו. כבר בתקציב הראשון שנעביר נכלול שורה של צעדים שמטרתם הורדת מחירי הדירות, הפחתת מחירי המזון ופירוק המונופולים שפוגעים בתחרות.

"ידינו מושטת לשלום עם שכנינו הפלסטינים. העם בישראל יודע ששלום אמיתי, עתידנו בכלל, יובטחו רק אם ישראל תישאר חזקה, איתנה ברוחה, איתנה בכוחה". נתניהו הוסיף כי "נקפיד לשמר את בריתנו עם הטובה שבידידותינו, ארה"ב, ונמשיך לפעול יחד עם זאת למנוע את ההסכם שמסתמן עם איראן, הסכם שמסכן אותנו, את שכנינו, את העולם".

מוקדם יותר קיבל הנשיא ריבלין, בטקס רשמי, את תוצאות הבחירות הרשמיות לכנסת העשרים מידי יו"ר וועדת הבחירות, שופט בית המשפט העליון, סלים ג'ובראן.

במהלך הטקס אמר ריבלין, "אני מודה לוועדת הבחירות המרכזית, בראשותך כבוד השופט, על ניהול מערכת הבחירות הנוכחית. מרגע ההכרזה על היציאה לבחירות המוקדמות עשתה הוועדה לילות כימים, כדי להבטיח מערכת בחירות הוגנת, יעילה ושקופה, לטובת כלל אזרחי ישראל והדמוקרטיה הישראלית".

במהלך היום נפגש נתניהו עם נציגי "יהדות התורה" והודיע כי ח''כ משה גפני יעמוד בראשות ועדת הכספים וח"כ יעקב ליצמן יהיה סגן שר הבריאות.

הח"כים החרדים הציגו לנתניהו את דרישותיהם: העלאת קצבאות הילדים, הסרת סעיף הסנקציות הפליליות מחוק הגיוס וביטול הקיצוץ בתקציב הישיבות. בשלב זה טרם ידועה עמדת נתניהו בכל הנוגע לדרישות החרדים.

בהמשך ניפגש ראש הממשלה גם עם יו"ר ש"ס ח"כ אריה דרעי, שצפוי להתמנות לשר הפנים בממשלה החדשה.

מנגד, בבית היהודי מתחו היום ביקורת על נתניהו בעקבות כך שחלוקת התיקים החלה אך פגישה בין נציגי המפלגה לנציגיו של נתניהו לא התקיימה. "כרגע הליכוד לא עומד במילתו, מילתו לציבור הבוחרים שלו ולכל עם ישראל הייתה ש'הבית היהודי' תהיה השותפה הראשונה שאליה הוא יפנה ואיתה הוא ינהל משא ומתן ואני מסבירה שזה לא קורה", אמרה שקד לגלי צה''ל.

שקד טענה כי הדבר הראשון איתו יצטרכו להתמודד במשא ומתן עם הליכוד הוא עניין העקרונות ולא חלוקת התיקים. "קודם כל צריך לצלוח את עניין העקרונות, כמו 'חוק העמותות', בנייה ביהודה ושומרון ותכנית אסטרטגית לבנייה בצפון. צריך לראות אם הדברים האלו מקובלים על הליכוד"