גוטמן. יוביל את הנבחרת ליורו?
גוטמן. יוביל את הנבחרת ליורו?צילום: פלאש 90

תקווה. זו התחושה ששוררת בימים אלו בקרב הצוות המקצועי של נבחרת ישראל בכדורגל. 

כזכור, במוצאי שבת הקרוב וביום שלישי שלאחריו תקיים הנבחרת הלאומית שני משחקים בקמפיין מוקדמות יורו 2016 שלה, מול שתיים מהנבחרות הטובות בבית הישראלי, ווילס ובלגיה, כשלמעשה יהיה זה ככל הנראה קרב על הכרטיס להעפלה אל היורו שיתקיים בקיץ בצרפת.

על אף שנותרו עוד מספר משחקים לא מועטים לסיומו של קמפיין המוקדמות, ארבע נקודות מתוך 6 האפשריות בימים הקרובים, יגרמו בוודאות לנבחרת הישראלית לעשות היסטוריה כשיעפילו לטורניר היורו היוקרתי לאחר יותר מ-40 שנה בהם נבחרת ישראל לא עלתה לאף טורניר עולמי.

כאמור, בכדי לעשות זאת הנבחרת הלאומית חייבת ארבע נקודות בצמד המשחקים שמחכים לה. אם לבחון את יחסי הכוחות מול שתי הנבחרות, הרי שישראל ככל הנראה תתקשה מול הנבחרת הבלגית החזקה שמדורגת במקומות הגבוהים ביותר בטופ העולמי, ולמעשה תהיה חייבת לנצח את נבחרת ווילס אותה תפגוש כבר במוצאי שבת הקרוב באצטדיון סמי עופר שבחיפה.

ולא שנבחרת ווילס היא נבחרת חלשה. בשורותיה משחקים שחקנים רבים מהליגה הראשונה באנגליה הידועה כאחת מבין שלוש הליגות הטובות בעולם. בנוסף לכך, בנבחרת ווילס משחק גארת' בייל, שחקנה המצויין של ריאל מדריד. אם תרצו, בייל הוא גולת הכותרת של הנבחרת מווילס, ובכדי לעצור את הנבחרת האורחת, הישראלים יהיו חייבים לעצור את בייל.

ווילס נמצאת במקום השני בבית הישראלי, כשלזכותה 8 נקודות בארבעה משחקים. לשם השוואה, הנבחרת הישראלית עם משחק אחד חסר (מול בלגיה) ועם 9 נקודות. בלגיה עם פתיחה נוראית, אך ככל הנראה תצליח לתקן את הרושם המוטעה ותעפיל אל השלב הבא. 

כל הכרטיסים למשחק נמכרו מראש ואל אצטדיון סמי עופר שבחיפה יגיעו למעלה מ-30,000 אוהדים כחולים לבנים בכדי לדחוף את ישראל.

אם חשבתם שכל זה יעזור לנבחרת הלאומית, טעות בידכם. בימים האחרונים עסקה הנבחרת הישראלית בפרשת אי זימונו של אלירן עטר, חלוצה הנהדר של מכבי חיפה לסגל הנבחרת. על אף כושרו המצויין ויכולותיו הגבוהים לא זומן עטר לסגל הנבחרת לקראת המשחקים, ומחלוקות סביב סיבת אי זימונו עברו בין מחנה השחקן לבין מחנה הנבחרת והמאמן שעומד בראשה. 

האם זה יהווה תירוץ ליכולת החלשה של השחקנים הכחולים לבנים במוצאי שבת הקרוב? כולנו תקווה שלא.