הוריה של דליה למקוס הי"ד מגיבים לגזר הדין

הוריה של דליה למקוס הי"ד הגיבו (יום ה') לעונש שהוטל על רוצח בתם בבית המשפט הצבאי בעופר - שני מאסרים עולם מצטברים.

למקוס, נזכיר, נדרסה ונרצחה בדקירות סכין בצומת אלון שבות לפני כארבעה חודשים, והמחבל מאהר חמדי אל-השלמון, ערבי תושב חברון, ניסה לבצע מעשי רצח נוספים אך אזרח שעבר במקום השתלט עליו.

"זה הכי טוב שיכולנו לקוות אבל היינו רוצים באמת שיהיה גזר דין מוות", אמרה האם הכואבת, "רוצחים כאלה רוצים עוד פעם לצאת לעשות את המעשים שלהם שוב ושוב ולצערנו הרב בשלב זה אין לי נחמה, זה רק עד השחרור הבא''.

לדבריה, המחבלים בכלא רוכשים השכלה ולאחר שמשתחררים חוזרים לעסוק בטרור. "אנחנו רק דורשים ומקווים שזה יהיה הסוף, שלפחות הוא לא יראה אור יום".

ההורים הודו כי הם חוששים משחרור המחבל על ידי הממשלה בעסקת שחרור עתידית. "זה היה בעבר ולצערנו הרב אלא אם ראש הממשלה יעשה משהו, זה מה שיהיה''.

בנוגע לפיצויים שפסק בית המשפט הצבאי בסך חמישה מיליון ש''ח אמרו ההורים כי "אין מה לעשות עם זה. זה על הנייר בלבד ולא שווה את הדיו שלו. אלא אם תהיה חקיקה שאפשר לפנות להוצאה לפועל''.

אמה של דליה הי"ד הוסיפה בכאב, "המחבל חי כמו מלך, חיי משפחתו יפים, אבל את המשפחה שלנו הוא הרס".

​י​ו"ר ארגון "אלמגור", מאיר אינדור, אמר ​לאחר הקראת גזר הדין כי "אנחנו מצפים שהפוליטיקאים יראו את התמונות של המחבל שרצח את דליה הי"ד צוחק, ויבינו שהגיע הזמן להפסיק את הפארסה הזאת ולהכניס להסכמים הקואליציוניים עקרונות כמו עונש מוות למחבלים ואי שחרור מחבלים.

אינדור​ ה​וסיף, "כולם יודעים, כולל המחבל, שעונש מאסר עולם הוא לא מאסר עולם והוא עונש עד העסקה הבאה. צריך להפוך את המאסר עולם לעונש מוות כדי להחזיר את הרתיעה".