אברי גלעד
אברי גלעדצילום: אורן נחשון, פלאש 90

איש הרדיו והטלוויזיה אברי גלעד סיפר בראיון ל"ידיעות אחרונות" שמתפרסם היום (שישי) על התחושות הקשות וניסיונותיו להילחם בהורדת התכנית "המילה האחרונה" בגלי צה''ל.

אחרי 15 שנה נאלץ גלעד להיפרד מהתוכנית הפופולרית שאיתה היה מזוהה בגלי צה"ל, למרות נתוני האזנה גבוהים יחסים, כתוצאה מהחלטה של מפקד התחנה הצבאית ירון דקל.

"הייתי במשא ומתן חשאי עם ירון במשך הרבה חודשים שבהם הבנתי שהוא רוצה לרענן את התוכנית", מגלה גלעד. "בהתחלה נלחמתי בזה ולא הסכמתי, הצגתי עמדה קשוחה. אמרתי שלא נראה לי ושאני לא רוצה לעשות משהו אחר".

מה ענה דקל? "הוא אמר לי, 'בוא תמציא את עצמך מחדש'. הטיעון שלו היה שבטלוויזיה המצאתי את עצמי המון פעמים מחדש ושברדיו אני 15 שנה עושה את אותו דבר. אמרתי לו שאני לא רואה שום סיבה לרענן מוצר מצליח במיוחד לפי סקרי האזנה שמראים ש'המילה האחרונה' מתחזקת ושזו התוכנית הכי יציבה בתחנה.

"בחצי השנה האחרונה הייתה עלייה של 25 אחוז. אבל בסוף הבנתי שגם הוא וגם מנהל התוכניות ספי עובדיה גמרו אומר בליבם להוריד את התוכנית".

נפגעת? "תראה, לא לעומק. ברור שזה קצת מעליב אבל זה בסדר שעבודה שאני עושה היא לא לטעמו של מישהו אחר. הבנתי את הטיעון שהתוכנית התחילה פעם כהתנגחות בין גושים ועם הזמן הפכה להרמוניה דביקה. חלק מהמאזינים אהבו ובעיני חלק זה לא מצא חן.

"ירון דקל היה אחד מאלה שזה לא מצא חן בעיניהם. ומבחינתי זה היה בסדר. כמויות החיזוקים והאהבה שהתוכנית הזו קיבלה יותר גדולות מדעתו של אדם בודד כזה או אחר גם אם הוא מפקד גלי צה"ל".

ואיך הגעתם לעמק השווה? "הגיע הרגע שבו הוא אמר לי, 'שמע, או שאתה לוקח תוכנית חדשה אחרת או שאנחנו עושים לך מסיבת פרידה יפה'".