גדעון סער בבית אל
גדעון סער בבית אלצילום:הלל מאיר - מו"מ בית אל

שר החינוך לשעבר מטעם הליכוד, גדעון סער, יוצא נגד דבריו של ח"כ הרב שי פירון (יש עתיד) לפיהם יש ללמד בבתי הספר על "יום הנכבה" הפלסטיני, שמשמעותו - היום בו מצויין "אסון" הקמת מדינת ישראל.

''עמדת שי פירון בעד לימודי הנכבה מוטעית מיסודה", כתב גדעון סער בעמוד הפייסבוק שלו, והבהיר כי ''מדינה אינה יכולה לתת לגיטימציה לתפיסה הרואה בהקמתה אסון''.

דבריו של ח"כ פירון נאמרו בכנס של מכללת סמינר הקיבוצים. לתפיסתו יש ללמד בבתי הספר היהודיים את ה"נכבה" לצד "נרטיב המתנחלים". "בבית ספר הדו-לשוני במשגב שאלו אותי מה דעתי על לימודי נכבה לתלמידים ערבים במערכת החינוך", אמר פירון. "אני עניתי שאני מתנגד. אני בעד שלימודי הנכבה יהיו לכל התלמידים בישראל".

נזכיר כי בשנת 2009 החליט סער כשר החינוך על הוצאת המושג "נכבה" מתכנית הלימודים של משרד החינוך בבתי הספר הערביים. "אין כל סיבה שבתוכנית לימודים רשמית של מדינת ישראל תוצג הקמת המדינה כשואה או אסון", הסביר אז סער.

גם הרבצ"ר לשעבר הרב אביחי רונצקי תקף בשבוע שעבר את דבריו של פירון. ''האם יש רק נרטיב ואין אמת היסטורית? האם יש ללמד את ה'נכבה' לילדי בתי הספר גם כשהיא מבוססת על שקר מוחלט? הרי האמת הפשוטה היא שהערבים רצו להשמידנו ובחסדי ה' וגבורת לוחמי תש"ח נצחנו ומאות אלפי ערבים נמלטו מכאן והפכו לפליטים בארצות ערב". 

''עד מתי בשם הפלורליזם, נמשיך להרעיל את נפשות תלמידנו וללמדם עד כמה נכון וצודק רעיון מאבק הערבים בישראל'', שאל הרב רונצקי.