השדה הסולרי של גג הכנסת הושק היום (ראשון) במרפסת סמוכה לגגות המשכן.

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין אמר בטקס כי מדובר במהפכה מרגשת. ''אלו לא רק הפאנלים הסולאריים אלא המסר, הרעיון, והדרך החדשה. זו לא רק מהפכת אנרגיה וחיסכון אלא גם נקודת מפנה בכל הקשור למהפכה התודעתית שאנחנו מקדמים בכנסת היוצאת מזה כשנתיים''.

לדבריו הצבת הפאנלים הסולאריים והפיכת הכנסת לירוקה תביא לניצול מיטבי של אנרגיית השמש ותוביל יחד עם יתר מהלכי הייעול שבוצעו בכנסת לחיסכון משמעותי בצריכת החשמל - כשליש מצריכת האנרגיה של הכנסת כיום.

''זהו חיסכון שיש לו משמעויות סביבתיות מרחיקות לכת לא רק במובן הכלכלי הישיר, אלא גם בצמצום דרמטי של הפגיעה בסביבה", הוסיף יו''ר הכנסת. ''אנחנו מצויים אמנם רק בעיצומו של מהלך ולא חלילה בסיומו, אבל זו ללא ספק נקודת ציון חשובה, שבה אנחנו יכולים להביט בסיפוק על מה שכבר נעשה בהצלחה רבה''

מנחה הטקס, אברי גלעד, אמר כי השקת השדה הסולארי היא ''הזדמנות להתחלה חדשה בכניסה ללב, לדמיון וליצירתיות של כל האזרחים במדינה ובמיוחד לבני הנוער. לכנסת יש גן וגג גדול ועובדים עם לב רחב, כל הנתונים להפיכתה למקום הכי ירוק בישראל. והינה יוצאת מכאן בשורה".

"הפיכת הכנסת למודל של יצירתיות סביבתית וחיסכון במשאבים זה רעיון מרומם ומשמח", הוסיף גלעד. ''אני רואה בעתיד הקרוב את האוטובוסים של התיירים מגיעים לכאן ועוברים הדרכה במסלול ירוק, ובחלומי אני רואה קבוצות נרגשות של ילדים שמגיעים לכנסת לראות את המהפכה הירוקה''.

מנכ"ל ארגון ''חיים וסביבה'', נאור ירושלמי, הזכיר כי אמש צוינה ברחבי העולם שעת כדור הארץ, ושתי יממות קודם לכן עברה ישראל לשעון הקיץ שחוסך באנרגיה. 

''הגנת הסביבה איננה מותרות", הדגיש ירושלמי. ''עלינו לשמור עליה למען עצמנו ולמען הדורות הבאים. הרבה אתגרים נמצאים לפתחה של הממשלה החדשה והתמודדות עם האתגרים הסביבתיים בישראל היא אחד מהם''.

בתם הטקס העניקו יו"ר הכנסת אדלשטיין ומנכ"ל הכנסת רונן פלוט תעודות הוקרה לחברי הכנסת דב חנין, ניצן הורוביץ וזבולון כלפה על פעילותם הסביבתית בכנסת ה-19.

כמו כן הוענקו תעודות הוקרה למנכ"ל הכנסת אשר מוביל את פרויקט ''כנסת ירוקה'', לד"ר שמאול חן – ראש תחום איכות סביבה ולניר נקדימון - סגן ראש אגף בינוי ותחזוקה.