מוטי יוגב
מוטי יוגבצילום: פלאש 90

ח"כ ואל"מ במיל' מוטי יוגב (הבית היהודי) שיגר היום (ראשון) מכתב לשגריר ארה"ב בישראל, דן שפירו, בו הוא מבקר את מדיניות הנשיא ברק אובמה בייחסו לישראל מאז הבחירות.

"מאז היודע תוצאות הבחירות בישראל אין כמעט יום, שלא נשמעה ביקורת ואף התקפות חוזרות ונשנות מצד נשיא ארצות הברית ובכירים בממשל, על ראש ממשלת ישראל הנבחר בנימין נתניהו ועל המדיניות בה בחרו אזרחי ישראל בבחירות האחרונות, במדינה הדמוקרטית ביותר במזרח התיכון", כתב יוגב בפתח דבריו.

לדבריו, "עם ישראל בחר במדיניות לאומית, כזו המחפשת לפתור את בעיותיה הכלכליות-חברתיות של ישראל, יחד עם המדיניות היודעת, שארץ ישראל שייכת לעם ישראל ושמדינה פלסטינית לא הייתה ולא תהיה פה לעולם".

יוגב התייחס במכתבו לביקרות שמשמיעים לאחרונה נשיא ארה"ב ומקורביו כלפי ישראל, "בהתבטאויות נשיא ארה"ב, ברק אובמה ובהתבטאויות מקורביו יום- יום, יש משום פגיעה דמוקרטית ואסטרטגית במדינת ישראל, בעומד בראשה, בייעודיו ההיסטוריים הנצחיים של עם ישראל ובביטחון מדינת ישראל".

"הגיע הזמן שאכן תעשו הערכת מצב מחודשת", מסכם יוגב במכתבו, "ותבינו ש'שתי מדינות לשני עמים', הייתה לא יותר מסיסמה נבובה שאין מאחוריה לא מוסר וצדק, לא אמת, לא יציבות ולא ביטחון. רק שלטון ישראלי בין הים התיכון לירדן, יביא לאזור זה יותר יציבות, יותר ביטחון, יותר דמוקרטיה וחיים טובים, לתושבי מדינת ישראל היהודים והערבים החיים ביהודה ושומרון כאחד".