העיר רמלה ואתריה מזמינים את הקהל הרחב למגוון פעילויות ואטרקציות לבילוי משפחתי בעיר. חבילת החוויות כוללת בין היתר:

משחק "חפש את המטמון" בעקבות מסתורין בין האתרים ההיסטוריים שבעיר שיתקיים בין הימים 5-9 באפריל (ראשון עד חמישי). כל משפחה תקבל באחד מאתרי התיירות (בריכת הקשתות, המגדל הלבן או מוזיאון רמלה) מפה ייעודית עם מסלול המשחק ורמזים שונים לפתרון החידות. חידות המשחק יעסקו בהיסטוריה של העיר וידרשו מהמשתתפים (בחינם) לבצע פעולות קלות ואקסטרים (לכל המשפחה!). בין הפותרים נכונה יוגרלו פרסים יקרי ערך. המשחק יתקיים בין השעות 08:00-16:00 במהלך כל ימי חול המועד. עלויות כניסה לאתרים בלבד!

תחנות המשחק כוללות את האתרים הבאים:

כיכר הגבורה -  כיכר משחררי העיר בו מוצבים 8 פסלי ראש גדולים של הדמויות המרכזיות שהיו קשורות בשחרור העיר כולל משה דיין, בן גוריון, יגאל אלון, יגאל ידין, דני מס, יצחק שדה, מיכאל בן גל (מפקד חטיבת קרייתי, השתתף במבצע דני וקיבל את כניעתם של הערים רמלה ויפו), אלכסנדר אלכס טשרנוביץ (קצין המבצעים של חטיבת קרייתי והוא זה שחתם על כתב הכניעה של רמלה). האמנים שפיסלו את הפסלים הם  שלמה כץ ,איגור ולודמילה בראון ויורי מצקין. מדובר בכיכר חדשה בעיר רמלה שתחנך בזמן הקרוב.

בריכת הקשתות- בדרך האותנטית של שוק העיר יגיעו המשתתפים אל בריכת הקשתות- מאגר המים המפורסם ביותר בעיר החולות (רמל= חול בערבית), שבו גם צולם הסרט "חסמב"ה ונערי ההפקר" בכיכובם של שלמה וארצי וזאב רווח. מדובר במאגר מים אשר הוקם בשנת 789 בימי החליף הארון אל ראשיד ונשמר עד היום. במאגר ניתן לשוט בסירות עץ ולהתרשם מהאדריכלות העתיקה במקום.

כמו כן, בכל יום במהלך חוה"מ יערך בבריכת הקשתות משעות הצהרים המוקדמות סדנת ג'גלינג לכל המשפחה בחינם. בנוסף בשעה  16:00 יתקיים מופע אש וירטואוזי לכל המשפחה על המים (מופע האש בעלות  15 שח לאדם. יש להזמין כרטיסים מראש)  בנוסף יתקיים במתחם הבריכה יריד אמנים בו ימכרו אמנים מקומיים יצירות מקרמיקה, תכשיטים, אמנות עץ ומתכת, אמנות אתיופית ועוד. כניסה ללא תשלום.

שוק רמלה - לבה הפועם של העיר רמלה. בשנים האחרונות, חווה השוק של רמלה פריחה מחודשת עם קירויו המשודרג. בעיר, בה חשקו דמויות מוכרות כמו נפוליאון, צלאח א-דין, הארון אל ראשיד, ריצ'רד לב הארי ואחרים, מתקיים מפגש רב תרבותי ומרתק בין דתות וקהילות רבות, אשר מתנקז אל מתחם השוק. במקום ניתן למצוא שלל דוכנים קטנים וגדולים של ירקות, פירות בגדים ומעשי מלאכה.

מוזיאון רמלה המגולל את סיפורה של העיר, בת 1300 שנה, מימי הקמתה במאה השמינית ועד היום. במוזיאון מוצג אוצר העיר הכולל  376דינרי זהב בוהקים, בני יותר מאלף שנה. במהלך חול המועד יוכלו הילדים בכל הגילאים ליהנות מהטבעת מטבעות בעזרת מתקן הטבעה משוחזר המטביע מטבעות נחושת באמצעות פטיש ורושמה (5 ₪ למטבע). בדיוק כמו בעבר הקדום.

בגלריה בקומה ב' של המוזיאון מוצגת תערוכתו של האמן המקומי שלמה כץ, "קסם אשה" ציורים ופסלים המסכמים 25 שנות יצירה של האמן.

המגדל הלבן- המבנה הגבוה ביותר בעיר, מגובה 30 מטר של מגדל יפהפה שהוקם בתחילת המאה ה-14 ניתן להנות מהתצפית היפה ביותר בעיר ומנופו של כל מרחב גוש דן. המגדל הלבן, שהדעות חלוקות האם היה צריח או מבצר צבאי עם חרכי ירי מועמד להכרה כאתר מורשת עולמית של אונסקו.  

כאמור, מסלול המשחק יכול להתחיל בכל אחד מהאתרים השונים. בכל אתר ימתינו אנשי צוות ומדריכים שיעזרו במידת הצורך למשתתפים. עלות כרטיס משולב לשלושת האתרים – 25 ₪ למבוגר, 22 ₪ לילד.  הכרטיס כולל השתתפות במשחק מחפשים את המטמון ובהגרלה בין הפותרים נכונה את כתב החידה.

בנוסף, יתקיימו סיורים נפרדים למבוגרים ומשפחות בכל האתרים ההיסטוריים שבעיר לאורך כל ימי חול המועד. הרשמה מראש בלבד בטלפון 08-9292650. המשתתפים בסיור המודרך ייהנו גם מהשתתפות במשחק "מחפשים את המטמון.

סיור מודרך לילדים על ידי שחקנים המגלמים דמויות היסטוריות שפקדו את העיר יתקיים כל יום בין השעות 09:30-14:00 בעלות של 45 ₪ למבוגר/ילד  (כולל כניסה לשלושה אתרים והדרכה). (בהזמנה מראש בלבד) 08-9292650

סיור מודרך למבוגרים ולזוגות יתקיים כל יום בין השעות  09:30-14:00 בעלות של 75 ₪ למבוגר/ילד. (כולל כניסות לחמישה אתרים והדרכה). הסיור בהזמנה מראש בלבד 08-9292650

לפרטים מלאים ועדכונים על האירועים ופרטים נוספים על סיורים מודרכים וביקור באתרים ברמלה ניתן לקבל באתר: www.goramla.com