המשק במצב טוב. פלוג וריבלין
המשק במצב טוב. פלוג וריבליןצילום: חיים צח - לע"מ

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, קיבל הבוקר (שלישי) את דו"ח בנק ישראל לשנת 2014, מידי נגידת בנק ישראל, ד"ר קרנית פלוג.

נגידת בנק ישראל, ד"ר קרנית פלוג' הציגה לנשיא את עיקרי הדו"ח והיעדים הכלכליים של הבנק לשנה הקרובה ואמרה : "מצב המשק הישראלי בהחלט טוב, כפי שמצביעים נתוני המאקרו העדכניים. אם נשכיל להתמודד עם האתגרים הרבים שניצבים מפנינו ונקדם תכניות ארוכות טווח להגשמת היעדים שהצבנו, נוכל להבטיח שהמשק ישמור על יתרונותיו היחסיים, על היציבות, ויצמח באופן שמטיב על כל שכבות האוכלוסייה".

"החברה והמשק הישראלי כבר הוכיחו בעבר את יכולתם לעמוד באתגרים ארוכי טווח ואני משוכנעת שהממשלה החדשה תלמד את המלצותינו ותשכיל ליישמן בהתאם לסדרי העדיפויות שלה. בנק ישראל, כתמיד, יעמוד לצד הממשלה בכדי לסייע בכלים המקצועיים ובניסיון העומד לרשותו", הוסיפה פלוג.

הנשיא קיבל את הדו"ח, שמע את עיקריו וציין את חשיבותו של בנק ישראל כמי שמייצב את המערכת המפקחת בישראל באמצעות תכנון מוקדם וחשיבה לטווח ארוך, במיוחד בתקופה בה שווקים בינלאומיים סובלים מאי-יציבות.

הנשיא הדגיש את הקושי של הבנק לאור היעדר תקציב שנתי עדכני ואמר, כי "ידיו של בנק ישראל כבולות כאשר המדינה מתנהלת ב-2015 על פי תקציב שהוכן ב-2013. בנק ישראל לא יכול לפעול כמנגנון המייצב במשק, בהיעדר חזון כלכלי-חברתי ברור. כדי לחלץ את המשק מההאטה בצמיחה, לא די בהורדת הריבית; יש להקצות משאבים לשילוב האוכלוסייה הערבית והחרדית בשוק העבודה, יש לייצר הזדמנויות להשקעות זרות, ועוד. כל אלה אינם יכולים להתקיים באזור הדמדומים של היעדר תקציב".

הנשיא התייחס למערכת הבחירות האחרונה ולחשיבות בניית התקציב עם הרכבת הממשלה החדשה ואמר: "אנו עומדים כעת לפני הרכבתה של ממשלה חדשה. אחרי מערכת בחירות סוערת שעסקה בעיקר בנושאים כלכליים, הממשלה החדשה תצטרך להגדיר צעדים אופרטיביים להגשמת אותה מדיניות בשמה נבחרה. אני קורא לחברי הכנסת ולממשלה החדשה שתקום, להקדים ולהגדיר תקציב שיאפשר בטחון מדיני וכלכלי לכל אזרחי המדינה".