ההרס במצפור
ההרס במצפורצילום: מועצת גוש עציון

יו"ר מזכירות היישוב כרמי צור, יהודה ולד, תוקף בשיחה עם ערוץ 7 את משרד הביטחון והמנהל האזרחי שהרסו לפנות בוקר (שלישי) את מצפור "גבעת שורק" הסמוך, ובו בית כנסת שהוקם לזכרם של שלושת הנערים החטופים, אייל, נפתלי וגיל-עד הי"ד.

"לצערנו המנהל האזרחי בחר את ערב חג הגאולה כדי להמשיך ולעקור אותנו מאדמתנו", אמר ולד. ''גבעת שורק הוקמה לפני למעלה משנה בסמוך לכרמי צור, לזכרם של אייל, נפתלי וגלעד שנחטפו באזור. מכאן אנחנו קרובים מאוד למקום מציאת הגופות''.

ולד סיפר כי אחרי הרצח, עלו בני נוער לגבעה והקימו במקום מבנה קבע של בית הכנסת. "כאן התפללו ומסרו שיעורים לזכר הנרצחים. הייתה כאן גם פינה חמה לחיילים עם פעילות לכל אורך שעות היום. לצערנו כל זה נהרס הבוקר על ידי כוחות הביטחון והמנהל האזרחי".

לדבריו, בבחירות האחרונות הימין ניצח, אבל בשטח, השמאל ממשיך לשלוט. "חיילי גולני הם בשר מבשרנו, הקמנו למענם כאן פינה חמה, למה להרוס? למה להחריב בית כנסת לזכר הנערים הקדושים? זו הרי לא אדמה פרטית, רק ארגוני השמאל ורבנים לזכויות אדם הם אלה שהגישו את העתירה לבג"ץ, וכשמדובר בעתירה נגד יהודים הכול מתנהל בצורה הכי מהירה".

ולד מציין כי בני משפחות הנערים הי"ד מעודכנות, "הם יודעים שהוקם כאן מקום לזכר ילדיהם, לא רצינו להכניס אותם כעת לדיון המשפטי. אבל חשוב לומר שאנחנו לא עוצרים כאן, נמשיך את ההיאחזות במקום.

"לצערנו למרות שעם שלם אמר את דברו בבחירות, בשטח, השמאל עדיין שולט, זה ערב חג עצוב. הם הרסו על הדרך גם עשרות שתילי זיתים שנטע קצין שיריון תושב היישוב לזכרם של יעל ואייל שורק הי"ד שנרצחו ביישוב לפני מספר שנים".

מהמנהל האזרחי נמסר, כי "היום ביצעו כוחות הביטחון הריסה של ארבעה מבנים בלתי חוקיים אשר נבנו ללא היתר בכרמי צור (גבעת שורק). המבנים נהרסו לאחר שהוצא צו הריסה ולאחר שהתושבים סירבו לפנות את המבנים עצמאית כחלק מהליך ההידברות המתקיים טרם הריסת המבנים".