מנהלת "חומה" במשרד הביטחון והסוכנות האמריקנית להגנה מפני טילים (MDA), השלימו היום ׁ(רביעי) בהצלחה סדרת ניסויים של מערכת "שרביט קסמים".

בניסויים נבחנו היכולות והביצועים של כלל מערכת "שרביט קסמים", אשר נחשבת למערכת חדשנית ומהפכנית במשפחת מערכות היירוט בעולם. מערכת זו, אשר תהווה חלק ממערך ההגנה הרב שכבתית, תאפשר כבר בעתיד הקרוב יחד עם המרכיבים הקיימים של מערך ההגנה של ישראל מפני טילים, להתמודד ביעילות רבה יותר עם איומים על מדינת ישראל. בניסוי נבחנו יכולות המערכת במספר תרחישים, אשר מדמים את המטרות עימן מתוכננת המערכת להתמודד בזמן עימות.

בניסוי האחרון לאחר שיגור טיל המטרה, גילה אותה מכ"מ ה-MMR, והעביר את נתוניה אל מרכז ניהול הירי, אשר חישב תוכנית ההגנה נגדה. מיירט "שרביט קסמים" שוגר בהצלחה וביצע את כל שלבי הטיסה והשמיד את המטרה כמתוכנן.

"מדובר במערכת נשק ייחודית: המיירט הינו קטן, זריז והוא מיירט אטמוספרי ממעלה ראשונה. המערכת אמורה להיקלט בחיל האויר בשנה הבאה" אומר ראש מינהלת חומה במשרד הביטחון, יאיר רמתי ומוסיף כי זו למעשה "אבן דרך משמעותית, לקראת הניסוי המסכם והכרזת המערכת כמבצעית בתקופה הקרובה".

שלמה, נציג חברת רפא"ל הוסיף כי "ההצלחה היא פנומינלית. כל מערכי הנשק פעלו בצורה הטובה ביותר והם מייצגים מתאם הגנה ארצית. המערכת מחולקת למספר מדורים אשר נותנים מענה הן לטילי שיוט והן למערכת של טילים כבדים וטילים משופרים אשר נמצאים בידי האויב.

טווחי המערכת סוגרים למעשה את כל טווח האיומים שמופנים כלפי מדינת ישראל. לא צריך עשר סוללות כדי להגן על מדינת ישראל כמו בכיפת ברזל, כיון שהמערכת יודעת לתת מענה לכל הטווחים" ציין שלמה.

במשרד הביטחון ציינו כי בעתיד תוכל המערכת לתת מענה גם לפגיעה בכלי טיס בלתי מאויישים.

הקבלן הראשי לפיתוח מערכת הנשק "שרביט קסמים" הינה חברת רפאל אשר פועלת בשיתוף חברת "Raytheon" האמריקנית. מכ"מ ה-MMR פותח ע"י אלתא- חטיבה וחברת בת של התעשייה האווירית. מערכת השליטה והבקרה "שקד זהב" מפותחת ע"י אלישרא מקבוצת אלביט מערכות.

מערכת " שרביט קסמים" נועדה להעניק שכבת הגנה נוספת מפני טילים ורקטות לטווח קצר ובינוני (בדגש על איומים מדויקים), וכן להוסיף הזדמנויות יירוט למערכת נשק ה"חץ" ובכך לאפשר את עיבוי מערך ההגנה על מדינת ישראל מפני איומי הטילים והרקטות. הצלחת הניסוי מהווה אבן דרך חשובה ביכולת המבצעית של מדינת ישראל להגן על עצמה גם כנגד איומים הצפויים בזירה.