מאות תלמידי "עמי אולפני גיור" מבית אור עציון, תרגלו השבוע לילות סדר כהלכתן כחלק מתהליך הגיור שלהם ומהתחברותם למורשת היהודית.

המורה שלמה גוטמן ציין כי "התלמידים הם בעלי חירות אמיתית, משום שיש להם יכולת לבחון בצורה עצמאית את רצונם להצטרף לתהליך. אין ספק שהחלטתם לעשות זאת מוכיחה על קשר לעם היהודי שכולו מתוך בחירה".

אורה, תלמידה שהשתתפה בליל סדר שהתקיים בעמי בכרמיאל מציינת כי "כמעט כל השנים חגגנו במשפחה את ליל הסדר, כי מצד אבי אנחנו יהודים. אבל זו הפעם הראשונה שאני ממש מבינה את משמעותו של ליל הסדר - הרעיון שכל דור מעביר את סיפור יציאת מצרים לדור הבא. עוד מעט אסיים את תהליך הגיור והילדים שלי יהיו יהודים, וגם הם יספרו לילדים שלהם את סיפור ההגדה סביב שולחן הסדר".

מנהל 'עמי אולפני גיור', כרמי רונן, ציין השבוע כי "הפעילות הלימודית שעסקה בליל הסדר מהווה רק חלק קטן מתהליך מרגש עבור המבקשים להצטרף לעם היהודי. רבים מהתלמידים שפונים אלינו דרך האתר של עמי, מעוניינים להתחיל בתהליך הגיור דווקא בגלל שולחן ליל הסדר שכה זכור להם מילדותם בחיק המשפחה מהצד היהודי".

ראש מוסדות אור עציון, נפתלי קנדלר ציין כי בזכות המכון הצטרפו לעם היהודי אלפי יהודים חדשים. "הצלחת התלמידים שעוברים את התהליך מעידה כי נושא הגיור הוא בהחלט אפשרי".

"עמי אולפני גיור" הינו אולפן גיור מבית "אור עציון" במרכז שפירא הפועל בהכנת תלמידים לקראת גיור ומספק מענה לתלמידים שמעוניינים להיכנס לעם היהודי. המכון פועל בלמעלה מ-45 כיתות ב-25 ערים ברחבי הארץ, ומצטרפות אליהם גם קבוצות גיור אישיות שמאפשרות התאמה לימודית בשעות גמישות.

תהליך הגיור של תלמידי עמי אורך כעשרה חודשים במפגשים דו שבועיים שבהם לומדים התלמידים היסטוריה יהודית ומעמיקים בעיקרי האמונה היהודית. במהלך התכנית נפגשים התלמידים לשבתות משותפות ולאירועים כיתתיים סביב חגי ישראל - הכול בשיתוף פעולה מלא עם בתי הדין ותחת חוקי הגיור של מדינת ישראל ובתמיכת משרד ראש הממשלה.