יין
ייןצילום: Thinkstoc

בבית חב"ד בקטמנדו יסבו השנה לשולחן הסדר קרוב לאלף איש, שיזכו לשתות ארבע כוסות מיין כשר ומקומי.

שליח חב"ד בקטמנדו, הרב חיזקי ליפשיץ, סיפר בראיון לערוץ 7 כי בכל שנה חלק מהמשלוחים מתעכבים במכס, "כמו בכל שנה בעשרים ושבע שנים האחרונות, אנחנו מקיימים סדר גדול בקטמנדו ועוד סדרים קטנים יותר בנפאל. חלק מהמשלוחים עדיין תקועים ואנחנו מקווים שהם יגיעו עד לחג".

הוא סיפר כי השנה הם יצרו יין מקומי, "הזמנו ענבים מהודו ולפני חודש התחלנו בייצור של יין מהיקב שלנו. יש לנו חבר טוב יורם כהן מעפרה, שנתן הנחיות בשלט רחוק איך לעשות את היין, זה כמעט כמו היין שלו, ייצרנו יין אדום יבש ויין אדום מתוק. אולי בשנה הבאה נאפה גם מצות לבדנו, לומדים לאט לאט".

הרב ליפשיץ מעריך שהשנה יאלצו חלק מהמטיילים לעשות את הסדר בהרים, "היה כאן לפני כמה ימים שלג וחלק מהדרכים חסומות, אנחנו מקווים שעד הסדר כל הדרכים יפתחו, אבל שלחנו גם לשם חבילות.

זה ממש מזכיר את יציאת מצרים, אתה רואה איך שנים עשר שבטי ישראל מכל המינים והסוגים מתקבצים לסדר שלנו, זה עוצמתי ומרגש. כולם יחד מברכים על אכילת מצה, שרים מה נשתנה ואחד מי יודע. אנחנו מתחילים את הסדר לפני כניסת החג כדי לאפשר למי שרוצה לצלם שיעשה זאת לפני החג, מסיימים בחצות".

לדבריו, מטיילים רבים מתכננים את הטיול במיוחד כדי להגיע לסדר בבית חב"ד בקטמנדו, "חלקם לא חוגגים בארץ אבל כאן זה באמת סדר מיוחד. כשאתה נמצא בנפאל רחוק מישראל, עם תרבות של עובדי אלילים, זה נותן מחשבה מאיפה הגענו. האווירה בין הישראלים מאוד קבוצתית, וזה משהו בלתי נשכח".