לספח עכשיו - בצל המדיניות האמריקנית

עם ספר שחיברה ("סיפוח עכשיו"), הרצאות, פגישות וראיונות העיתונאית קרוליין גליק (ג'רוזלם פוסט וערוץ 1) נמצאת בימים אלו בשיאו של מסע לקידום הרעיון של סיפוח יהודה ושומרון למדינת ישראל.

בשיחה עם ערוץ 7 מסבירה גליק שהתקופה הנוכחית מהווה הזדמנות שאסור לפספס. בשונה מרבים שחוששים מתגובת ארה"ב ונמנעים מהכרזות והצהרות, גליק סוברת כי דווקה הגישה של ארה"ב מול ישראל מהווה זרז לפעול לכיוון של סיפוח יהודה ושומרון, "מאז הבחירות אנו נמצאים תחת מתקפה מכיוון נשיא ארה"ב אובמה שבעצם אמר בצורה גלויה שהוא נוטש את תהליך השלום והולך על אסטרטגיה של מתקפה חזיתית נגד ישראל במועצת הביטחון של האו"ם", אומרת גליק, "התכלית זה בעצם לקבור את ישראל בקווי הפרדת הנשק של 1949 ולהגיד שאנחנו צריכים לסגת גם מכל יהודה ושומרון וגם מירושלים ולהקים כמה שיותר מהר מדינה פלסטינאית". 

"צריכים להציע חלופה", קובעת גליק, "האלטרנטיבה של שתי מדינות לא קיימת, היא אף פעם לא הייתה קיימת. אנחנו צריכים ללכת על מדיניות של החלת החוק הישראלי על יהודה ושומרון ולהכיל את האוכלוסייה הפלסטינאית שם, - זו הדרך היחידה לבצר את מעמדנו"

לשאלתנו האם לא מדובר בתכנית שרק תחמיר את היחסים הבינלאומיים של ישראל, גליק מבהיר שהמצב הנוכחי הוא כל כך חמור ושהעוינות גלויה וידועה.

"אני חושבת שאנחנו חיים במציאות של בגידת המערב במדינת ישראל", אומרת גליק, "אנו רואים עכשיו שהאמריקאים הולכים ראש בראש נגדנו. בעוד הנשיא אובמה מאפשר איראן גרעינית הוא אומר שהנושא הכי חשוב בסדר היום שלו הוא להכריח את ישראל לקבל מדינה ערבית נוספת".

"במצב כזה לא מרוויחים שום דבר כשאנחנו אומרים שנקפיא את הבנייה בשכונת הר חומה. הם עברו לעוינות גוליה כלפי ישראל ומה שישראל צריכה לעשות במצב כזה זה להישיר מבט אל עבר המציאות ולהגיד - בסדר, אין תהליך מדיני, מה שטוב לנו ומה שטוב לפלסטינאים במצב זה הוא להכיל את יהודה ושומרון - את האזור ואת התושבים, ולאפשר לכולם לחיות בצורה טובה יותר".

מה עם הטענה שאת בעצם מקדמת מציאות של "מדינה דו לאומית"?

"התפיסה של שתי מדנות מבוססת על שקרים" ,מבהירה גליק, "השקר הראשון הוא שאש"ף מעוניין בשלום והשקר הנוסף זה שנתמודד עם פצצה דמוגרפיית". גליק מספרת כי לפי מחקרים עדכניים הדמוגרפיה פועלת לטובת היהודים - "גם אם נחיל את הריבונות שם, עדיין יהיה רוב של 66% יהודים במדינת ישראל ונמשיך להיות מדינה יהודית", אומרת גליק.

גליק מציינת כי יש שינוי במישור המדיני גם בישראל וגרם בארצות הברית, "השבוע התפרסם ראיון עם אחד המועמדים הרפובליקאים לנשיאות ארה"ב, הסנטור טד קרוז, שאמר שהוא יתמוך במדיניות ישראלית של החלת החוק הישראלי על יהודה ושומרון וכתוצאה מכך מפלגת הבית היהודי הקימה שדולה בכנסת לקידום הרעיון הזה", כמו כן, מציינת גליק, נמצא כי כמחצית מחברי הליכוד תומך ברעיון הסיפוח.