צילום מסך
צילום מסךצילום: מבט לתקשורת הפלשתיני

ברשות הפלשתינית מתחזקת העלילה לפיה ישראל מפיצה סמים באופן מכוון בקרב צעירי הרש"פ על מנת להרוס את הדור הפלשתיני הבא.

במכון 'מבט לתקשורת הפלשתינית' המדווח על העלילה הפלשתינית, מציינים כי לא מדובר בעלילה חדשה אלא בחזרה שוב ושוב על טענה המובאת בשנים האחרונות. כעת הדברים נשמעים במסגרת מהדורת חדשות של הטלוויזיה הרשמית של הרש"פ.

באחת המהדורות האחרונות ציין קריין החדשות כי "הטלוויזיה הפלשתינית חשפה את השימוש שעושה הכיבוש בכל האמצעים כדי להרוס את עמנו, והבולט שבהם הוא כנראה הטבעת הצעירים שלנו בביצת ההתמכרות [לסמים], לאחר ההקלה על כניסת סמים, מכל הסוגים, [המיועדים] לצעירים".

ב'מבט' מציינים כי כבר בשנה שעברה, במסגרת תוכנית לצעירים בטלוויזיה הפלשתינית שעסקה בבעיית הסמים בחברה הפלשתינית הופיע ראש מחלק הסמים במחוז ירושלים במשטרה הפלשתינית, יאסר עיזת ששלל כל אחריות פלשתינית לבעיית הסמים בשטחי הרש"פ, והאשים במקומם את ישראל בגרימת בעיית הסמים.

באותו ראיון אמר עיזת, "בנושא ירושלים, למען האמת, ירושלים בסכנה. בנושא ירושלים הכיבוש גנב את האדם, כלומר גנב את האדמה ועכשיו הוא גונב את האדם בכך שהוא הורס אותו על ידי סמים".

ב'מבט' מציגים שורה ארוכה של הזדמנויות אותן ניצלו בכירים ברש"פ על מנת להטיח במרוצת השנים האחרונות בישראל את עלית הפצת השמים. בין השאר מדובר במושלת מחוז רמאללה קבעה כי ישראל משתמשת בסמים כדי "לפגוע" בצעירים פלסטינים, כך גם ד"ר תייסיר אל-תמימי, מבכירי הרשות הפלסטינית, שקבע כי "שלטונות הכיבוש, בייחוד בירושלים, פועלים במרץ להפיץ סמים והתמכרות לסמים, ללא ספק". 

עצאם ג'ויחאן, מנהל הארגון הבלתי ממשלתי אל-מקדסי קבע כי "הכיבוש שולט בשטח ומנסה לשלוט על התושבים [הערבים] בירושלים. אחד מכלי הנשק שהוא משתמש בהם לייהוד ירושלים הוא עניין הסמים". לפני כשנה קבע קריין חדשות בטלוויזיה הפלשתינית כי "הכיבוש מסייע לגידול מספר המכורים והמשתמשים של הדבר המזיק והמסוכן הזה". 

ח'אלד חמאד, סגן מנהל מינהלת החינוך בירושלים, דיווח בשידור טלוויזיוני כי, "הישראלים לא רוצים שבירושלים יצמח דור משכיל ומלומד [של ערבים], לחלוטין לא. הם מנסים להפוך את צעירי ירושלים [הערבים] למכורים לסמים". ציטוטים אלה הם חלק קטן מרשימה ארוכה של אמירות ברוח זו.