המוסלמים כועסים. אילוסטרציה
המוסלמים כועסים. אילוסטרציהפלאש 90

בשנת 2050 אחד מכל עשרה תושבים באירופה יהיה מוסלמי, והאיסלם יהפוך לדת השולטת בעולם. כך עולה מנתונים שפירסם מכון המחקר האמריקאי PEW למחקרי דעת קהל הממוקם בוושינגטון.

המחקר, שארך שש שנים והקיף 2500 נשאלים, מעלה כי בשנת 2050 עשרה אחוזים מאוכלוסיית אירופה תהיה מוסלמית. גם בעולם יירשם מהפך כאשר הדת הנוצרית, הנחשבת כדת הפופולרית ביותר בעולם כיום עם שליש מאוכלוסיית העולם, תהפוך להיות הדת השנייה בלבד כאשר 31 אחוזים מאוכלוסיית העולם תהיה מוסלמית, ורק 30 אחוזים נוצרים.

כיום מהווים המוסלמים 23 אחוזים מאוכלוסיית העולם.

הנתונים מראים עוד כי 40 אחוזים מהמוסלמים בעולם יתגוררו באפריקה, מדרום למדבר סהרה. האוכלוסייה היהודית בעולם תגדל מ-14 מיליון בשנת 2010 ל-16.1 מיליון בשנת 2050. גם האוכלוסייה ההינדית תרשום גידול ממיליארד בני אדם ל-1.4 מיליארד ואילו מספר האתאיסטים בעולם דווקא ירשום ירידה מ-16 אחוזים כיום ל-13 אחוזים בשנת 2050.

קונרד האקט, דמוגרף והחוקר הראשי של מכון המחקר PEW אמר כי תוצאות המחקר עלולות לגרום להתחזקות הקבוצות האנטי-מוסלמיות באירופה, הקוראות לעצירת ההגירה המוסלמית ליבשת. "הנתונים אומנם מראים כי האיסלם יהפוך לדת השלטת בעולם והתתחזק באופן משמעותי באירופה, אבל אני עדיין לא רואה את זה קורה כל כך מהר. הקבוצות האנטי-איסלמיות לא ייאפשרו לכך להתרחש בקלות", אמר האקט.

סיבת הגידול העיקרית באוכלוסייה המוסלמית בעולם ובאירופה היא נתוני הפוריות הגבוהים – 3.1 ילדים בממוצע למשפחה. במקום השני נמצאת הנצרות עם 2.7 ילדים במשפחה, ואילו במשפחות יהודיות ממוצע הילדים עומד על 2.3 בלבד.