רוצה בחירות. כבל
רוצה בחירות. כבלפלאש 90

ח"כ איתן כבל, מבכירי מפלגת העבודה, הבהיר בצהריים (שני) בראיון לערוץ הכנסת, כי אין כל מגעים בין מפלגתו לבין ראש הממשלה נתניהו.

"לא קיבלנו אף הזמנה, בודאי שלא באופן ישיר ואני יכול לומר שגם לא באופן עקין, אין שום שיח בינינו ובין בנימין נתניהו", הבהיר כבל.

כבל שלל את האפשרות שמפלגתו תצטרף לממשלת נתניהו, ואמר כי "אין דבר כזה, לא רואה דבר כזה. חוץ מהעובדה שהמצות כנראה משפיעות על חלק מהמחשבות אין שום דבר".

נציין, כי העיתונאי והפרשן דן מרגלית מהעיתון "ישראל היום", העריך היום כי הסחבת במשא ומתן הקואליציוני לא נובעת מעצלות, וכי מדובר במהלך מכוון.

מרגלית צייץ בחשבון הטוויטר שלו, כי "הסחבת במשא ומתן להרכיב ממשלה אינה עצלות אלא ניסיון של ביבי (אני תומך) להיחלץ מהימין למען אחדות עם העבודה".

עם זאת מרגלית סירב לחזות את סיכויי המהלך להצליח, והוסיף, "יצליח? כדאי להמר בווינר, לא יודע".

דבריו של מרגלית מצטרפים לדברים שכתב אתמול אלוף בן, עורך "הארץ", לפיהם, "הסכם המסגרת בין המעצמות לאיראן הוא הפיגום שעליו צריכה לקום ממשלת האחדות של בנימין נתניהו ויצחק הרצוג".

לדבריו של בן, "משימתה הדחופה והחשובה ביותר תהיה שיקום היחסים עם הממשל האמריקאי, במטרה להשפיע על הסכם הקבע עם איראן, ולתרגם למעשים את הבטחת נשיא ארה"ב לשמור על ביטחון ישראל".