עובד נתן, מאבטח השב"כ המיתולוגי שאיבטח שלושה ראשי ממשלה ונשיא אחד - הלך אתמול (שני) לעולמו בגיל 72.

נתן יובא למנוחות בשעה 16:00 היום בקיבוץ תל־יוסף, שבו חי, גדל והתחנך כתלמיד בעליית הנוער. הוא הותיר אחריו שני ילדים, נועם ומורלי.

נתן נולד בשנת 1942 בירושלים. בגיל 14 עזב את הבית ועבר לתל־יוסף, שם הפך למתופף של כמה להקות, בהן הגבעטרון, ואחרי גיוסו שימש כמדריך כושר קרבי בכלא 6. לאחר השחרור חזר לקיבוץ והתחתן עם מתנדבת אמריקאית, ג'רי גולדין.

במלחמת ששת הימים איבטח נתן את ביתו של הרמטכ"ל יצחק רבין, ומשם דרכו ליחידת המודיעין 504 הייתה קצרה. בהמשך איבטח את הקונסוליות בניו־יורק ובפילדלפיה, היה קצין הביטחון של השב"כ ביהודה ושומרון וב־1985 הפך לממונה על האבטחה במשרד ראש הממשלה.

בין היתר, היה נתן אחראי על אבטחתם של לוי אשכול, יצחק רבין, מנחם בגין וגולדה מאיר. "הוא היה איש גדול ממדים, אבל המראה שלו היה מאוד מטעה", סיפר חברו אהרל'ה טמיר לעיתון 'ידיעות אחרונות'.

"היה לו לב ענק, כולו היה נתינה ואהבה, והוא יחסר לנו מאוד. אין ספק שבמשך שנים הוא היה אחד מעמודי התווך של השירות", סיפר טמיר, "היה לו המון הומור, כל הזמן, עד הרגע האחרון".

"הוא הגיע אלינו בגיל 14, ילד ירושלמי מאוד גדול וחזק, עם חיוך ענק ובלורית. מאוד אהבנו אותו ומאוד נקשרנו אליו. הוא התבלט במהירות כמתופף מוכשר שתופף בחגים בקיבוץ, בהמשך התגייס לצה"ל ומשם עבר לאגף האבטחה בשב"כ", ספד לו אתמול שמעון שדה, חבר ותיק בקיבוץ תל־יוסף.