חגיגות האביב בצפון השומרון
חגיגות האביב בצפון השומרוןצילום: צבי לין

המוני מטיילים הגיעו היום לצפון השומרון להשתתף מחגיגת האביב של חול המועד פסח ביישוב מבוא דותן.

האירועים אורגנו בשיתוף וועד היישוב מבוא דותן, המועצה האזורית שומרון, מרכז קטיף- להנצחת גוש קטיף וצפון השומרון ופרויקט "שומרון- נעים להכיר".

המשתתפים נהנו מטיול מאורגן ברכבי שטח- ספארי בח'רבת עקדה ונחל חדרה עליון, בשילוב תצפית מרהיבה על עמק דותן, הדרכות ושחקני רחוב.

במרכז הישוב מבוא דותן חיכו למבקרים מתנפחים, סדנת ג'אגלינג, פינת חי וליטוף עשירה ומגוונת, סדנת מתופפים, דוכני מכירה מתוצרת צפון השומרון, פינות ישיבה ועוד.

באירוע המרכזי שהתקיים במקום, נאמו סגן שר הדתות הרב אלי בן דהן, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' ומ"מ ראש מועצת שומרון יוסי דגן.

סגן שר הדתות קשר בין החג ובין האירוע, "משה רבנו ביקש מפרעה לשחרר את ישראל כדי לעבוד את השם. זה ההבדל בינינו. אנחנו כאן לא בשביל הכיף אלא בשביל לעבוד קשה. אנחנו כאן אחרי הבחירות כדי לומר לא ניתן סנטימטר אחד מהארץ הזאת ולעולם לא תקום מדינה פלסטינית".

דגן הדגיש בנאומו לחוגגים כי "עם ישראל מצביע ברגליים: כן להתיישבות בצפון השומרון, כן לארץ ישראל. עשרות אלפי המטיילים - דתיים וחילונים כאחד ברחבי השומרון וההמונים אשר פקדו את היישוב מבוא דותן ואת כל אזור צפון השומרון מראים שאזרחי ישראל אוהבים את ההתיישבות ומחוברים לעשייה הציונית בארץ התנ"ך- השומרון".

וועד מזכירות היישוב מבוא דותן, אשר ארגן את החגיגות ציין כי אחת ממטרות האירוע היום הייתה לחשוף את האזור בכלל והיישוב בפרט בפני הציבור בישראל ולחבר אותם למקום הפורח והמיוחד הזה.