חוסכים. מרכז קניות בקנדה
חוסכים. מרכז קניות בקנדהפלאש 90

התקציב שיגיש משרד האוצר הקנדי לאישור הפרלמנט ב-21 באפריל יכלול בין היתר הקלות במס לציבור, ובמרכזן הכפלת הסכום המקסימלי אותו ניתן להפקיד בחשבונות הפטורים ממס מ-5,500 דולר בשנה ל-11,000 דולר בשנה.

החשבון הפטור ממס Tax-free Savings Account – TFSA אושר לראשונה בתקציב 2008 ע"י שר האוצר המנוח ג'ים פלהרטי. בין השנים 2009-2012 ניתן היה לחסוך בחשבון זה עד 5,000 דולר בשנה וסכום זה הועלה ל-5,500 דולר משנת 2013.

מאז הושק החשבון ניתן היה להפקיד בו סכום מקסימלי של 36,500 דולר וליהנות מרווח נטול מס בהשקעות באפיקים שונים ובכללם חשבון חיסכון, GIC, מניות ועוד. אין הגבלה על היקף הרווח הפטור ממס. תושבי קנדה בני 18 ומעלה זכאים לפתוח חשבון TFSA ומספר המחזיקים חשבון כזה מגיע ל-11 מיליון.

העיתון טורונטו סטאר מדווח היום (שלישי), כי במכתב ששלח לחברי הפרלמנט של המפלגה הקונסרבטיבית התייחס שר האוצר ג'ו אוליבר להתחייבותו של רה"מ הרפר לפני ארבע שנים לאפשר לציבור להגדיל את חסכונותיו, בציינו כי "הציבור הקנדי יודע שאנו נדבק בהתחייבויותינו".

האופוזיציה מתנגדת לצעד זה. המפלגה הדמוקרטית החדשה (NDP) והמפלגה הליברלית טוענות, כי עלות התכנית עשויה להסתכם במיליארדי דולרים והיא מסייעת בעיקר לבעלי הממון ולא למעמד הביניים. לטענת שר האוצר, המחזיקים בחיסכון הפטור ממס מגיעים מכל הגיל ורמת הכנסה.

התקציב השנתי יציג גירעון של קצת למעלה מ-2 מיליארד דולר והתחייבות להשגת איזון תקציב בשנת התקציב הנוכחית שהחלה ב-1 באפריל.