הלויית הרב וואזנר
הלויית הרב וואזנרצילום: מד"א

בעקבות פטירת יצחק סאמט ז"ל, הפצוע השני מהלוויית הרב וואזנר, שיגרה הנהלת ישיבת הרב שעל מדרגותיה נמחצו למוות שני הצעירים הודעת אבל שבה התנערה מאחריותה.

"יחד עם כל בית ישראל, אנו המומים ומזועזעים מאסון הכפול בפטירת עלם חמודות, רך בשנים וטוב הלב, כמר יצחק סמט ז"ל, שנפגע במוצאי יום טוב א׳ דפסח, בעת מסע הלווית מרן רבינו הגדול בעל שבט הלוי זצוק"ל, וכעת השיב נשמתו ליוצרה".

"זהו אסון כפול לאחר פטירתו של אחד מבחירי בני הישיבה הקדושה הרב מרדכי גרבר ז"ל. קשה סאת יגוננו ואין מילים לנחם את השכול והאבל".

"נחזור ונדגיש כי מסע ההלוויה תוכנן ואורגן על ידי הגורמים המקצועיים ולפי כל הוראותיהם פעלנו. עמדנו ונמשיך להיות בקשר שוטף עם המשפחות השבורות ועם כל הגורמים המוסמכים".

לא ברור על פי אלו 'גורמים מקצועיים' פעלו ראשי הישיבה ומארגני ההלוויה. כך או כך, משטרת ישראל חוקרת מתחילת השבוע את מארגני האירוע, בין היתר, הנמנים על הנהלת הישיבה, וביומיים האחרונים אף נטלה את צילומי ההלוויה מבניין הישיבה.

נזכיר כי יצחק סאמט, בן 18, נפצע אנושות באירוע שכבר גבה את חייו של מרדכי גרבר, תלמיד ישיבה בן 27.  סאמט הוא בן לחסידות תולדות אהרון במאה שערים, שהתארס לפני מספר חודשים והיה אמור להתחתן בקיץ.

הלווייתו תחל היום בבית המדרש תולדות אהרן בירושלים בשעה 15:00, והוא ייטמן בהר הזיתים.