לפקוח עיניים
לפקוח עינייםצילום: הרבנות הראשית לישראל

מפקחי הרבנות הראשית לאכיפת חוק איסור הונאה בכשרות פשטו בימי חול המועד על עשרות בתי עסק ודוכני מזון הפזורים בכל רחבי הארץ במטרה לאכוף את החוק ולמנוע מבעלי העסקים שלא קיבלו תעודות כשרות כחוק להציג את עסקיהם ככשרים לפסח.

השנה יותר מתמיד, רבים הם בעלי העסקים אשר ביקשו להמשיך ולפעול בפסח לאור ימי חול המועד המרובים יחסית. המפקחים מצאו במהלך הביקורות עסקים אשר הציגו את בתי העסק או המוצרים שבהם ככשרים לפסח, בעוד שבחלק מהמקרים נמצאו אף מוצרי חמץ בתוך אותם העסקים.

במקרים אחרים מצאו הפקחים בתי עסק אשר במהלך השנה הינם כשרים כחוק אולם לקראת פסח לא בוצעה בהם הכשרה ולא ניתנה להם תעודה מיוחדת לפסח כנדרש.

התעודות המזוייפות הוסרו מהמקום תוך הטלת קנסות מינהליים. כמו כן בוצעו מספר הסרות כשרות בגין הפרת נהלים וחוסר משמעת שהתגלתה בקרב אנשי המטבח. ראש אגף הכשרות הארצי ביקש מיד לאחר צאת החג לכנס את רבני ומפקחי אגף הכשרות הארצי על מנת להפיק לקחים ולהיערך ביתר שאת לקראת משימות עתידיות.

בהזדמנות זאת, הרבנות הראשית מבקשת מהציבור לפקוח עיניים ולוודא שבכל עסק המוצג ככשר קיימת תעודת הכשר מקורית ובתוקף מטעם הרבנות המקומית המוסמכת.

"אין להתפתות למצגי כשרות כוזבים", נמסר מהרבנות, ''גם אם במקום נמכרים לטענת בעלי העסק לחמניות כשרות לפסח אין זאת אומרת שעדיין לא קיימות בעיות כשרותיות אחרות חמורות לא פחות מהחמץ, כגון בשר בלתי מזוהה, בישולי גויים, כלים לא מוכשרים וכדומה''.