זירת הפיגוע בבנימין.
זירת הפיגוע בבנימין.צילום: פלאש 90

שיפור נוסף חל במהלך החג והשבת במצבו של חייל צה"ל שנפצע בפיגוע הדקירה בבנימין במהלך חול המועד פסח.

מבית החולים שערי צדק נמסר הערב (מוצאי שבת) כי הוא הועבר מטיפול נמרץ למחלקה רגילה.

נזכיר כי ביום רביעי בשעות הבוקר דקר מחבל פלסטיני שני חיילים באזור צומת מעלה לבונה בבנימין ופצע אותם באורח קשה וקל. הפצוע באורח קל ירה במחבל והרג אותו. הפצוע הקשה סבל מפציעה בפלג גופו העליון והפצוע קל מפציעה בגבו.

שני הפצועים הם חיילים בגדוד תבור של פיקוד העורף, שהיו בזמן האירוע באמבולנס צבאי שנקרא לתגבר את הכוחות באזור. מחקירה ראשונית של האירוע עולה כי הדוקר הגיע לכיוון האמבולנס, דקר חייל אחד - חובש צבאי - ופצע אותו קל. לאחר מכן דקר המחבל חייל נוסף, פאראמדיק, שנפצע קשה וסובל מדקירה בצווארו. בשלב זה החובש שנפצע קל פתח באש לעבר הדוקר, שנהרג מהירי.

סמ"ר תומר לן, החייל שנפצע באורח קל בפיגוע, סיפר כי הדוקר חלף בקרבתם עוד לפני הדקירה, אך אז החליט להסתובב לכיוון החיילים. "כמה מטרים ספורים ממני הוא פשוט התחיל בריצה אלי ובצעקות שלף סכין, לא ראיתי מאיפה, שלף ודקר אותי בגב", אמר לן, "בזמן הדקירות אני נפלתי לשול, נפלתי לאבנים. בזמן הזה, כשאני על הרצפה, הוא נכנס לתוך הרכב שבו יושבים שני החברים שלי עם הסכין והתחיל לדקור גם אותם. בזמן שהייתי על הרצפה, קמתי, תפעלתי את הנשק, כיוונתי אליו, יריתי בו והרגתי אותו".

המחבל כך על פי הדיווחים הוא מוחמד ג'אסר כראכרה, בן 32 מהכפר הסמוך סינג'יל. אביו הגיע לזירה ונלקח על ידי הצבא כדי לזהות את הגופה.