פריצת דרך משמעותית באיחוד חברות תעופה בין לאומיות.

אמריקן אירליינס, חברת התעופה הגדולה ביותר בעולם, קיבלה רישוי תפעול יחיד מרשות התעופה הפדראלית האמריקאית (FAA) עבור אמריקן אירליינס ו-U.S Airways ובכך ומסמנת ציון דרך חשוב נוסף בדרך לאיחודן של שתי החברות.

האישור שניתן על ידי ה-FAA עבור אמריקן אירליינס ו-U.S Airways לפעול תחת רישוי אחד הוא הפסגה של 18 חודשים בהם השתלבו המדיניות התפעולית ונהלי העבודה של שתי החברות למקום אחד. מרגע האישור, פעילות הטיסות, התחזוקה ונהלי שיגור הטיסות (Dispatch) יהיו זהים בכל הטיסות ויחידות הבקרה והפיקוח האוויריים יתייחסו לטיסות בקוד "אמריקן".

צוות של יותר מ-700 עובדים סרק 465 מדריכי הפעלה והוראות שימוש בהם כלולים מדיניות פעולה, הליכי עבודה ותוכניות שונות של שתי החברות ובחר מהן את התהליכים ושיטות העבודה הטובות והמתאימות ביותר לחברה המאוחדת. יותר מ-110,000 עובדים השלימו מאות אלפי שעות עבודה רב-שלביות בתרגול ויישום הנהלים ופורסמו למעלה מ-115,000 דפים המכילים תהליכים ומדיניות עבודה.

האישור שניתן על ידי ה-FAA לא ישפיע בשלב זה בשום מקרה על לקוחות החברה, שימשיכו לבצע צ'ק אין לטיסותיהם ולרכוש את כרטיסי הטיסה באמצעות דלפקי ואתרי האינטרנט של אמריקן אירליינס ו-U.S Airways. השינוי יתבצע רק בהמשך השנה, כאשר אמריקן אירליינס תעבור למערכת הזמנות אחת.