הכיתה השלנו
הכיתה השלנוצילום: דניאל קמנסקי

התיאטרון הקאמרי יציג במהלך חודש אפריל שתי הצגות העוסקות בזיכרון השואה: ההצגה "הכיתה שלנו" מחזאות פולנית חדשה מתורגמת העוסקת ביחסי יהודים פולנים משנות ה-20 דרך מלחמת העולם השניה ועד ימינו, וההצגה "גטו" המתארת את התיאטרון בגטו וילנה.

ההצגה "הכיתה שלנו" הינה מחזה ראשון מסוגו שעוסק בתקופת מלחמת העולם השניה ומתמודד עם היחסים הסבוכים בין היהודים לפולנים. עשרה ילדים, כיתה אחת, פיסות חיים, אהבה ורצח, זיכרון ושכחה, שמתערבבים זה בזה ויוצרים עולם דרמתי, עוצמתי ומרתק. המחזה הוא אוניברסאלי ורלוונטי לכל חברה. הוא מציג בפנינו את ההידרדרות שעוברת חברה שבה ילדים גדלים באווירה של גזענות, חוסר סובלנות ואמונות קדומות . ההצגה מועמדת לפרס התיאטרון.

בהשתתפות שחקנים משני התיאטראות: יבגניה דודינה, נטע גרטי, מיקי פלג, דן שפירא, אלון דהן, ערן מור, אלכס קרול, רוי מילר, דיויד בלינקה, רותם קינן.

ההצגה "גטו" מאת יהושע סובול, הינו המחזה, שבכורתו התקיימה בשנת 1984, והפך לקלאסיקה ישראלית. גטו, הוצג ב- 66 תיאטראות ברחבי העולם מטוקיו ועד לונדון, מוילנה ועד סידני, וזכה בפרסים בינלאומיים יוקרתיים.

המחזה מספר את קורותיו המופלאים של תיאטרון שפעל בתנאים אל-אנושיים בגטו וילנה בשנים 1942 – 1943. באמצעות סיפורו המרתק של התיאטרון, המחזה חושף את בעיות הקיום בגטו ואת המאבק היומיומי העיקש, שניהלו היהודים בגטו לא רק כדי לשרוד, אלא גם כדי לנהל חיי תרבות תוססים ולשמור על צלם האדם.

ההצגה זכתה בפרסים בטקס פרס התיאטרון הישראלי לשנת 2010 ועד כה הציגה "גטו" 205 פעם על בימת הקאמרי.