טבק בגלגל הרזרבי
טבק בגלגל הרזרביצילום: רשות המיסים

סיפורי ההברחות בעיר הדרומית אילת לא פסקו גם לקראת חג הפסח. באחד המקרים, הגיעו ממצרים למעבר טאבה שני תושבי עכו.

בעקבות תחושת בטן חזקה של בודקי המכס הוחלט להעביר את רכבם של השניים לשיקוף ולבדיקה יסודית. בשיקוף לגלגל החלופי עלה כי הוא מכיל חבילות בלתי מזוהות. הבודקים פירקו את הגלגל ומצאו בתוכו, לא פחות מ-16.5 ק"ג של טבק לנרגילה.

במזוודתו של בעל הרכב נמצאו עוד כ-8 ק"ג של טבק לנרגילה, מאותו הסוג שנמצא בגלגל החלופי. הטבק הוחרם ע"י הבודקים ועל הבעל הרכב הוטל קנס מנהלי בסך של כ-9,000 ש"ח, גובה המסים מהם ניסה להתחמק מתשלום.

במקרה אחר הגיע תושב אילת בטיסה מפריז, ומיהר לצאת את אולם הנוסעים בנמל התעופה עובדה. הדבר עורר את חשדם של חוקרי הסמים במכס אילת, אשר בבדיקה יסודית אצלו, בסיוע כלבן וכלב לגילוי סמים, מצאו בכיסי מכנסיו ובמזוודתו חומר החשוד כחשיש.

גם המזוודה הנוספת של אותו הנוסע נבדקה ונמצאו בה בשרים מעובדים מסוגים שונים במשקל כולל של 17 ק"ג, שעה שלפי החוק ניתן להביא מזון במשקל כולל של עד 3 ק"ג.

הנוסע נחקר ע"י חוקרי הסמים במכס אילת וטען כי שכח שברשותו חשיש ואת הבשר, לדבריו, הביא למשפחתו לקראת חג הפסח. הבשר שיובא מעל המכסה המותרת הועבר למשרד החקלאות לצורך השמדה והחשוד הועבר למשטרת מרחב אילת להמשך חקירה.

מנהלת מכס ומע"מ אילת, אדית הרוש אמרה כי "מכס אילת מנהל מאבק עיקש בניסיונות ההברחה ומגביר את היקף הבדיקות, בין השאר כדי לשמור על מסחר הוגן בישראל וכדי למנוע פגיעה בקופת המדינה בשל ההתחמקות מתשלום מסים. לדבריה, בהתאם למדיניות המכס, ינהגו ביד קשה נגד המבריחים תוך הגשת כתבי אישום נגדם".