משה יעלון
משה יעלוןצילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, התייחס היום (שלישי) במהלך סיור שערך לעסקת טילי אס-300 של רוסיה עם איראן ולחימוש שמעניקה איראן לארגוני הטרור.

לדברי יעלון, "איראן ממשיכה להתחמש ולחמש. העסקה של ה-S-300 שאנחנו שומעים עליה כעת - בעצם האישור הרוסי לחדש את העסקה שהוקפאה בשנים האחרונות - היא תוצאה ישירה של הסכם המסגרת שהושג בלוזאן".

יעלון ציין, כי "זה דבר שהתרענו בפניו למעשה עוד לפני שסוכמו הפרטים. אז כבר ברור שמוסרות סנקציות, הנה אחת מהן, וכמובן שזה ישפיע על חיזוק הכלכלה האיראנית".

"במקביל האיראנים ממשיכים לחמש את הגורמים סביבנו. הם מחמשים את חיזבאללה בצפון, תומכים בלחימה בסוריה, בתימן כמובן עם ההשתלטות החוטית-השיעית על תימן. הנושא הזה בכלל לא נדון, וזה אחד החורים הגדולים ביותר בהסכם, למעשה מחוץ למסגרת ההסכם, וזה בהחלט מטריד מאוד ואני מקווה שעוד יהיה זמן בחודשים הקרובים לתקן את זה", הוסיף.

שר הביטחון הדגיש, כי "איראן ממשיכה להפעיל טרור באזור נגד משטרים פרו-מערביים כמו בתימן, עם הפלת המשטר הפרו-אמריקני על ידי תמיכה בחוטים; עם תמיכה בגורמים שונים בעיראק, כלפינו כמובן, המשך חימוש חיזבאללה בצפון, העברות נשק דרך סוריה כפי שאיראן ממשיכה לעשות".

לדבריו, "אותו ניסיון של ינואר לפתוח חזית ברמת הגולן שסוכל בעודו באיבו, משקף את הכוונות האיראניות. וכמובן עשרות מיליוני דולרים שהועברו כבר לרצועת עזה, לחמאס ולג'יהאד האסלאמי אחרי מבצע 'צוק איתן', כדי לעזור להם להתחמש נוכח אי היכולת שלהם להעביר רקטות או אמצעי לחימה אחרים".

"אנחנו ממשיכים ומתריעים מפני ההסכם הרע שהולך ונרקם עם איראן, שאינו כולל את הטרור, אינו כולל את מרכיבי הטילים, אינו כולל את מרכיבי החלק הצבאי של הפרויקט הגרעיני האיראני ולכן אנחנו מתנגדים להסכם הרע הזה", סיכם יעלון.