לרוב, אם יש לקבוצה האורחת במשחקי ההצלבה הזדמנות לגנוב את יתרון הבייתיות ולנצח את הסדרה כולה הרי שהיא קיימת במשחק הראשון שבסדרת ההצלבה.

הערב (שלישי) הכל כבר היה מוכן לחגיגות צהובות וישראליות על אדמת טורקיה בדרך לשיחזור משחקי סדרת ההצלבה מהעונה שעברה שהסתיימו עם תואר אלופת אירופה. זה היה למשך שני רבעים וחצי כשפארגו להט, אוחיון עשה עבודה מדהימה בהגנה ובהתקפה וטיוס שלט בריבאונד מתחת לסלים.

הארכנו רבות על הסגל המרשים של הטורקים, האולם העויין והתקציב הענק, ופתאום מכבי הגיעה עם שיטת משחק שהפכה את הכל למיותר. פחות זריקות לשלוש נקודות, יותר לדחוף את הכדור פנימה אל תוך הצבע, שם למכבי היה יתרון בולט על פני הטורקים. 

וכמו במבוא לפסיכולוגיה של שנה א', גם אז הכל הלך נגד הטורקים. הקהל הביתי הפך להיות נקודת החלושה של המקומיים, הציפיות הפכו לאכזבות והידיים רעדו. השחקנים בצהוב העיזו יותר וכבר שהגדילו את הפער ל-9 נקודות. 

השחקן היחיד אצל הטורקים ששמר עליהם בתמונת המשחק היה יאן וסלי ובעיקר המאמן הסרבי הוותיק אוברדוביץ' ששמר על אופטימיות. 

גם המחצית השניה נפתחה בסערה צהובה, אבל רפיון בהגנה וחוסר יצירתיות בהתקפה האורחת הביא לריצה טורקית של 2:13 ולמהפך עם הירידה לרבע המכריע - 58:59 לטורקים.

שתי הקבוצות מעט נתקעו ברבע הרביעי, אך הטורקים יצאו כשידם על העליונה כשהצליחו לעצור את הצהובים על חמש נקודות בלבד ב-7 דקות המכריעות, מה שאיפשר להם לפתוח פער של 10 נקודות. פער שממנו הצהובים לא הצליחו לחזור ובסיום - 72:80 לטורקים שמשיגים ניצחון חשוב וראשון בסדרה.

אפשר לדבר על מנטליות ועל אולם עויין וקשה, אבל נראה שמה שעומד מאחורי הניצחון של הטורקים הערב הוא ז'ליקו אוברדוביץ'. המאמן הסרבי הוכיח שוב את יכולות האימון הגבוהות שלו ובעיקר את קור הרוח שלו. 

במשחק הבא שיתקיים ביום חמישי, הצהובים חייבים לשמור על ריכוז ולנסות להביא לשיוויון בסדרה. על פי מה שראינו הערב, זה קשה אך אפשרי.