חבר הפרלמנט הצרפתי, מאיר חביב, אומר הערב (רביעי) לקראת יום הזיכרון לשואה כי יהודי אירופה מרגישים את מה שחוו הוריהם וסביהם ערב השואה.

"היום, אנו מבינים יותר מאי-פעם את תחושותיהם של יהודי אירופה בכלל ויהודי צרפת בפרט ערב מלחמת העולם השנייה", אמר חביב, "מגיל קטן ילדים נחשפים לצלבי קרס על קירות בתי הספר שלהם. הם יודעים שאסור להם להראות שהם יהודים והוריהם מפחדים שיותקפו בדרך הביתה".

הוא הוסיף כי אנשים נרצחו, הותקפו, נשים נאנסו, קברים חוללו, וקריאות 'יהודי מסריח' הפכו לדבר שגרתי, "יש כאלו שהעדיפו להאמין כי טולוז היה אירוע חריג וחד פעמי. אך, כששומעים בהפגנות 'מוות ליהודים', קשה להתעלם מהכתובת על הקיר. הפיגוע בהיפר-כשר היכה אותנו שוב והחזיר את צרפת לימים אפלים במהלכם יהודים נרצחו בגלל היותם יהודים".

עוד הוסיף חבר הפרלמנט חביב כי האיסלאם הקיצוני הרים את דגל השנאה של הנאציזם קודם כל נגד יהודים, אך גם נגד העולם החופשי כולו, "אבל לעם היהודי יש היום ביטוח חיים בשם מדינת ישראל, עליה רק יכלו לחלום בזמן השואה. בניגוד לממשלת וישי, ממשלות צרפת מאז עשו ועושות מאמץ אמיתי כדי למגר את תופעת האנטישמיות ולדאוג ליהודי צרפת".

"עם זאת", אומר חביב, "השנאה הרצחנית של האיסלאם הקיצוני מתפתחת בעולם וגם לצערנו ברחוב הצרפתי. צריכים לפקוח את העיניים ולהבין שאיראן שמכריזה פומבית על רצונה להשמיד את מדינת ישראל, ארגונים כמו דאע"ש ואנשים שמזדהים איתה הם היורשים הישירים של היטלר והנאציזם".