השתילים שנעקרו
השתילים שנעקרוצילום: עצמי

תושבי כפר אדומים ואלון, יתכנסו היום (חמישי) כדי לטעת מחדש את מאות עצי הזית שנעקרו על ידי בדואים ופלשתינים.

בועז עידו שעומד מאחורי היוזמה, מסביר שמדובר באדמות מדינה, "לפני שלושים שנה כפר אדומים קיבל חזקה על אדמות המדינה, ונשתלו שם 190 דונם של עצי זית".

עידו מציין, כי "במהלך השנים היו התנכלויות רבות לעצים. לפני ארבע שנים לקחתי על עצמי לשקם את העצים שנהרסו ולטעת אותם מחדש. הצלחנו לשקם 120 דונם של עצי זית באדמות ארץ ישראל".

לדבריו במשך כל השנים ההתנכלויות לא פסקו, "אותם בדואים פורעי חוק שפולשים מדי יום לשטחים בשליטת המדינה, ממשיכים להרוס, פעם הם הורסים את מערכת ההשקיה, או את הגדרות ואת העצים. לצערי הרב חוץ מלרשום תלונות, המשטרה לא עושה דבר. לפני שבועיים הם עקרו מאות עצים. פנינו לרבנים, אנחנו שומרי שמיטה ומדובר באוצר בית דין. הפעם הרבנים אמרו שמדובר בעירעור על הקרקע וזה ממש כמו במלחמה שיוצאים לחלל את השבת, גם כאן מותר לנו לשתול אפילו שמדובר בשנת שמיטה".

עידו מזמין את כל אוהבי ארץ ישראל, להשתתף בנטיעות, "מחר בשעה שלוש אחר הצהריים נשתול את כל החלקה של עצי הזית שנשברו ונעקרו, אפשר להגיע לצומת מישור אדומים. המסר שלנו הוא שאנחנו נשארים כאן לעולמי עד. חשוב לנו למנוע מאותם בדואים ופלשתינים שמגובים באיחוד האירופי לבנות כאן עוד ועוד בתים לא חוקיים ולנסות להשתלט על הציר של כביש מס' 1 בין ירושלים לים המלח".