יעקב כ"ץ (כצל'ה)
יעקב כ"ץ (כצל'ה)פלאש90

הבחירות האחרונות התנהלו בעיקרן סביב נושא מרכזי אחד: עתידם של חבלי ארץ ישראל שנכבשו ושוחררו במלחמת ששת הימים לפני כ‑50 שנה. האם תבותר הבירה ירושלים, ושכונותיה שבהן יש רוב ערבי יימסרו לריבון זר? האם מרחבי יהודה, שומרון ורמת הגולן יועברו לידיים נוכריות, או יישארו כולם כחלק בלתי נפרד ממדינת ישראל?

נתניהו שקרא נכונה את המפה, ריכז את מאמציו בשבוע האחרון של מערכת הבחירות לשכנע את 800 אלף היהודים המתגוררים מעבר לקו הירוק – כ‑375 אלף בשכונותיה המזרחיות של ירושלים, כ‑400 אלף ביו"ש וכ‑25 אלף ברמת הגולן – שלא יעשה כמעשה קודמו שרון. לא יקדם את תוכניתו לחלוקת ארץ ישראל ולא יעקור יישובים יהודיים ממקומם, כפי שמתכננים לעשות מתנגדיו אנשי מפלגת העבודה השואפים לשלטון.

מה שנתניהו הבין לא הפנימו הרצוג וחבריו, שליהודים המתגוררים מעבר לקו הירוק יש למעלה מ‑2.5 מיליון קרובים: הורים, אחים, אחיות, בנים, בנות, סבים וסבתות, גיסים, גיסות, דודים, דודות וכו'. נתניהו השכיל להבין שאם יצליח לעורר אצל מספר גדול זה של יהודים את תחושת הניכור, האיום והאפשרות שלא יהיו בטוחים או שחס וחלילה ייעקרו במאות אלפיהם מבתיהם, הם יעשו כל שביכולתם כדי להביא לניצחונו ולכישלון יריביו, כפי שאכן קרה.

המתיישבים ומבקשי טובתם עשו הכול על מנת לשכנע את הקרובים אליהם שלא לתת יד למייצגי מדינת תל אביב לחזור על הדברים הנוראים שעולל אריאל שרון יחד עם אולמרט, לבני, מופז, קרדי, חלוץ, שחם, בר-לב, עומרי שרון, וייסגלס, אייל ארד וכל הנלווים אליהם.

לפני כמה חודשים הזדמן לי לפגוש בטיסה מטורונטו לישראל את ח"כ הרצוג. בתשובה לשאלתו מה הם סיכוייו להיבחר לראשות הממשלה, סיפרתי את אשר כתבתי לא מכבר לשגריר ארצות הברית לשעבר בישראל מרטין אינדיק: "הרכבת הציונית הלאומית דוהרת במלוא כוחה, בחזרתה של האומה להיות נורמלית ובריאה. בתוך הרכבת הדוהרת ישנם גם יהודים אנכרוניסטים המסרבים להכיר בהתקדמות האומה. בתוך הקרונות הם רצים לאחור עד אשר הם מתנגשים בקיר האחרון של קרון-הזנב, עפים קדימה ושבים לריצתם האובססיבית לאחור בתוך הרכבת הדוהרת והנושאת גם אותם, המיואשים, עם כל עם ישראל, קדימה".

עלינו, העוסקים ביצירה הרוחנית והמעשית, לרכז מאמץ בשנים הקרובות על מנת שבתוך ארבע שנים נוכל להגיע למיליון תושבים יהודים מעבר לקו הירוק, ולהיערך לקראת המרוץ למיליון השני. עוצמה כמותית זו המעטרת את ארץ ישראל בכתר זהב היא שקובעת בע"ה באמת את גבולותיה של מדינת ישראל, ו"ברוב עם הדרת מלך".