הרב שרקי מספיד את בנו

בהר המנוחות בירושלים נערכה הלוויתו של שלום יוחאי שרקי הי"ד, בן ה-25 שנרצח אמש (רביעי) בפיגוע דריסה בירושלים.

אביו של שלום, הרב אורי שרקי, אמר בהלוויה, "לך בני היקר לא קשה כי נשמתך האצילית עולה ישירות אל מלך השלום. לא רק שזכית להיות מהרוגי מלכות אלא במותך הצלת את חייה של מי שעמדה לידך. היתה לך נשמה עילאית.

"כשמך, כן אתה, כולם סביבך עושים שלום", הוסיף האב השכול. ''תמיד - בכל מקום שהופעת, איפה שהיו מתחים הבאת שלום. היית כדוד המלך אדמוני".

"חזרנו לארץ הזאת לא בשביל להירצח. נעשה חילול השם ברציחתך", אמר הרב שרקי. ''קידוש השם יבוא מעבודתנו הפרטית וגם של הממשלה שתדע לנטוע את ישראל יותר בארצו. אהבת ה' פעמה בכל תוקף בליבך. אהבת בכל ליבך את התורה. הלימוד שלך היה מוצנע. פרשת את חסותך על כולם".

האח, מיכאל שרקי, שר את השיר אותו רצה לבצע בחתונה של שלום הי"ד. "גידלנו בבית הרוג מלכות ולא ידענו. תודה שחיכית לנו וכולנו היינו יחד להיפרד מהנשמה. חשבתי היום על כל המעגלים שלך - כמה ילדים עצובים אתה משאיר.

"לא הכרת לנו את שירה שאנחנו מתפללים לרפואתה", סיפר אחיו, יאיר שרקי. "לפני כמה זמן שאלתי 'מתי אתה כבר מפנה לי את החדר?', אבל לא חשבתי שככה. השארת אותי לבד. ראיתי את התמונות מהפיגוע אין ספק שזו לא תאונה ושום צנזורה לא תכסה את זה''.

גם רבה של ירושלים הרב שלמה משה עמאר ספד לשרקי. "חודש ניסן הוא חודש של ישועות אבל לא עלינו הפעם עם אבידות גדולות וכעת - הרוגי מלכות", אמר. ''כזאת כפרה ביום כיפור קטן, כזו גזירה קשה.

"בחור צדיק, בנם של צדיקים", הוסיף הרב עמאר, ''מי יכול להכיל את העומק ואת הגודל של הגזירה הזו? אבל שלא נחשוב שאם אנחנו אומרים 'צדיקים מכפרים' שזה ירגיע אותנו... זה מסעיר את הנפש אם אנחנו צריכים קורבן כזה''.

"תהיה שליח ציבור ואל תפסיק לזעוק את הזעקה של עם ישראל - עד מתי ה'? עד מתי ירושלים נתונה בידי אכזריים ורשעים? תעמוד בתפילה ולא תשקוט", כך הרב עמאר.

ראש העיר ירושלים ניר ברקת אמר בהלוויה, ''ירושלים מתעטפת בצערכם. במערכה המתמשכת אנחנו ממשיכים לספוג אבדות קשות אבל אנחנו עומדים נחושים וחזקים, ממש כפי דרכה וערכיה של משפחת שרקי".

רבה של ירושלים הרב אריה שטרן ספד גם הוא לשלום הי"ד ואמר כי ''כאשר מדובר בהספד שנוגע לקהל כולו, כן מספידים בחודש ניסן. היום יום השואה שבא להזכיר לנו מה שרצו הנאצים יימח שמם להשמיד ולהרוג את כל היהודים.

"הנה גם אנחנו צריכים להבין ולהתמודד עם זה. גם בני אהרון מתו בחודש ניסן, עליהם נאמר "בקרובי אקדש... וכל בני ישראל יבכו את השריפה אשר שרף ה'', כך גם אנחנו היום".

"שלום עשה מה שהוא רצה"

נעמי כהנא, בת דודתו של שלום שרקי הי"ד, סיפרה מוקדם יותר היום על בן דודה שנרצח בפיגוע הדריסה. "גדלנו יחד, הוא היה בחור מצחיק מאוד, כל בדיחה שלו נכנסה לפנתיאון. הוא יצר אצלינו מושגים חדשים במשפחה", אמרה נעמי.

אחותה, אסתר סולטן, סיפרה כי "כל מה ששלום עשה הוא נהנה ממנו. שלום עשה דברים מדהימים בעולם אבל הוא עשה מה שהוא רצה. האובדן של שלום הוא אובדן נוראי, בטח למשפחה ובטח לכל המעגלים שהוא קשור אליהם. כל החבר'ה שהוא הדריך. האובדן שלנו הוא נורא", הוסיפה.

אסתר התייחסה גם להקשר הכולל והדגישה, "הוא ישב בתחנת אוטובוס והמחבל הזה הרג אותו כי הוא יהודי. לא יתכן שהדבר הזה נמשך ונמשך ושלום הוא עוד אחד משורה של יהודים שנהרגים על ידי מחבלים לרגע".

מפכ"ל המשטרה רנ"צ יוחנן דנינו התייחס לעובדה שככל הנראה מדובר בפיגוע ואמר כי הוא רואה את האירוע בחומרה רבה. ''הנחתי את מפקד מחוז ירושלים שיחזק את ההיערכות המיוחדת בתחום הביטחון השוטף, לרבות היערכות קבועה בקטע הכביש בו אירעו מספר פיגועי דריסה בשנה החולפת", אמר דנינו.