יוחנן דנינו
יוחנן דנינוצילום: פלאש 90

המפכ"ל רב ניצב יוחנן דנינו התייחס היום (שבת) לפיגוע הדריסה בערב יום השואה בירושלים בו נרצח שלום שרקי הי"ד וחברתו שירה קלין נפצעה קשה מאוד.

דנינו אמר שאפשר לומר בודאות כי הדריסה בגבעה הצרפתית השבוע הייתה פיגוע. באירוע שבת תרבות בבאר שבע אמר דנינו כי בשנים האחרונות ראינו אירועים כאלה שבהם אדם לוקח את הרכב שלו והופך אותו לכלי רצח.

בתוך כך בית החולים הדסה עין כרם בירושלים עידכן הערב כי מצבה של הצעירה שנפצעה בפיגוע הדריסה בערב יום השואה - קשה אך יציב. נמסר כי היא מורדת ומונשמת ביחידה לטיפול נמרץ.

אלפים ליוו למנוחות ביום חמישי את שלום שרקי שנרצח בפיגוע. שרקי מדריך טיולים, למד בישיבת ירוחם והדריך בישיבה התיכונית "בני צבי" שבה למד בתיכון.

הוא למד בישיבת ההסדר בירוחם ושירת כלוחם בספינות הדבורים בחיל הים. הוא בנם של המדענית רונית שרקי, ד"ר לביולוגיה, ושל הרב אורי שרקי, מרבני ישיבת "מכון מאיר" ורב קהילת בית יהודה בקריית משה. אחד מששת אחיו הוא עיתונאי חדשות 2 יאיר שרקי.

ביום חמישי האריך בית משפט השלום בירושלים בחמישה ימים את מעצרו של חאלד קורטינה, בן 37 ממזרח ירושלים, החשוד בדריסה. עורך דינו של קורטינה הכחיש בשמו את החשדות המיוחסים לו והסביר כי הסיבה לתאונה מקורה בתנאי הדרך והגשם שירד.