הרודיון
הרודיוןצילום: רט"ג

לקראת יום העצמאות ביום חמישי מגוון סיורים ופעילויות באתרי הטבע והגנים.

סיור בעקבות אניית מעפילים

ב 22 בנובמבר 1945 עגנה אניית המעפילים "ברל כצנלסון" בחוף שבין סידנא עלי לשפיים. ביום העצמאות נקיים בגן לאומי אפולוניה סיור המספר את סיפורה של האנייה ואת סיפורה של ההעפלה הבלתי לגאלית לארץ ישראל בתקופת המנדט.

בגן לאומי אפולוניה בשעה 11:00 .ללא תשלום נוסף לדמי הכניסה לאתר. חינם למנויים.

עצמאות למלך הורדוס

סיור במקום שבו בחר המלך הורדוס הגדול להקים את אחוזת הקבר שלו. תצפית נוף מרהיבה, ביקור בארמון מבוצר, ירידה למאגרי המים והתרשמות משרידי קבר הורדוס. בואו לגלות מה צופן בחובו ההר!

היכן: גן לאומי הרודיון.בשעות 10:00, 12:00, 14:00ללא תשלום נוסף לדמי הכניסה לאתר, חינם למנויים.

ברכות לבריכות

סיור בשמורה החבויה המסתתרת בין מעיינות וצמחייה עשירה. נשמע את סיפורן של הנמלה האורגת וברקנית האשל שחיות על שפת האגם הנמוך בעולם ומתמודדות עם נסיגתו. בשמורה מקום מוצל לפיקניק ובריכות לשכשוך במים.שמורת טבע עיינות צוקים10:00, 12:00, 14:00. ללא תשלום נוסף לדמי הכניסה לאתר. חינם למנויים.

נבי סמואל בתש"ח

בליל ערפל כבד באפריל 1948 יצאה פלוגות לוחמים מחטיבת הראל של הפלמ"ח לכיבוש נבי סמואל. בבוקר, כשהפלוגה של "פוזה" עמדה להסתער, התפוגג הערפל והיא נחשפה לאור היום בשטח חשוף לאש הערבים. נשמע סיפורי גבורה על פלוגה אמיצה שרובה לא שרדה.

היכן: פארק נבי סמואל. בשעות 10:00, 12:00, 14:00 הכניסה והסיורים ללא תשלום.

שומר הדרך לירושלים

בהר שכיבושו היווה אחת מנקודות התפנית של מלחמת העצמאות ובו נוצקה מורשתו של צה"ל "הטוראים נסוגים, המפקדים מחפים", יתקיימו נקודות הדרכה של רשות הטבע והגנים, ויוקרן סרט דוקומנטרי המתאר את הרקע לקרבות.

 גן לאומי קסטל. בשעות 14:00-10:00 (סיורים ייצאו כל שעה עגולה).הכניסה והסיורים ללא תשלום.