בלאט. פתח ברגל ימין את הפלייאוף
בלאט. פתח ברגל ימין את הפלייאוףצילום: פלאש 90

82 משחקים עברו עד עתה על דייויד בלאט בעונתו הראשונה כמאמן בליגת הכדורסל הטובה עולם, ליגת ה-NBA. 

העונה של המאמן האמריקאי-ישראלי שהגיע היישר מעונה חלומית עם מועדון הכדורסל של מכבי ת"א, התחילה בקול ענות ובגמגום מה, אך עד מהרה הפכה לחלום עבור המאמן.

בלאט, שהיה למאמן האירופאי הראשון שמשמש כמאמן ראשון בליגה הטובה בעולם, זכה בלוטו עוד לפני פתיחת העונה כשלברון ג'יימס, השחקן הטוב בליגה הודיע כי הוא חוזר לקבוצת נעוריו, הקליבלנד קלאבירס. יחד עם לברון הגיעו לקליבלנד גם קווין לאב וקיירי אירווינג, במה שהגדיר מחדש את עונת הבכורה של המאמן הטרי: כל דבר מלבד הגעה אל פלייאוף הליגה ואף לגמר הפלייאוף, יהיה נחשב לכישלון.

וכך בעונת הבכורה שלו בליגה הטובה בעולם, השונה באופן מהותי מזו האירופית, מצא את עצמו דייויד בלאט עם הר של ציפיות וללא שום זמן ללמידה. 

פתיחת עונה רעה של קליבלנד הביאה לגל של שמועות כי בהנהלת הקבוצה מעוניינים לחתוך את המאמן האמריקאי-ישראלי, אך זה עצר את המפולת ומאז אותה פתיחה איומה הגיע מספר פעמים לרצף ניצחונות משכנעים במיוחד.

את העונה הסדירה סיימו בלאט וקליבלנד במקום השני בבית המזרח, דבר שהקנה לה יריבה נוחה בשלב הפלייאוף - בוסטון סלטיקס המוגבלת. אמנם על פי כל ההערכות, ועל פי כושר המשחק של שחקני בלאט, אמור הוא לגבור על סלטיקס, אך חוסר הניסיון של בלאט במעמדים מעין אלו יחד עם הרזומה הדל של שחקניו יכול להכריע משחקים כאלה.

למזלו של בלאט, לשם כך יש לו בקבוצה את לברון ג'יימס. קינג ג'יימס הופיע בארבעה גמרים רצופים, והוא זה שיקנה עבור קליבלנד את הניסיון שבמעמדים מעין אלו. 

במשחק הראשון בסדרת הפלייאוף בין קליבלנד של בלאט וסלטיקס הירוקה גברו בלאט ושחקניו על אף פתיחה חלשה ברבע הראשון אותו הפסידו ב-14 הפרש, 31:17.

אירווינג שסיים עם 30 נקודות אדירות, לאב וג'יימס, שלושת המופלאים, הצליחו לצמק את הפער ולהפוך את התוצאה על פיה בדרך לניצחון חשוב ויוקרתי במשחק הראשון בסדרת הפלייאוף בין השתיים. בסיום, 100:113 לבלאט. בדרך לגמר הפלייאוף?