אריה קינג
אריה קינגהלל מאיר

פרשת ביטול טקס ההטבלה הנוצרי בעיר רעננה מפיחה רוח גבית בפעילים ירושלמיים המבקשים להביא לביטולו של כנס מיסיון נוצרי ענק במתחם השייך לעיריית ירושלים, מתחם ה'ארנה'.

במכתב שהפיץ לחברי מועצת העירייה מצטט חבר מועצת עיריית ירושלים, אריה קינג, את מכתבו של ראש עיריית רעננה, זאב ביילסקי, שמצא את הדרך להבהיר כי אין בכוונתו לאשר את קיומו של טקס ההטבלה. קינג הוסיף למכתבו של ביילסקי את השאלה: "אם ברעננה הייתה הבינה לבטל את האירוע המיסיונרי, הייתכן שבעיר הקודש שזכינו לשרת את תושביה לא נשכיל להקדים את המהומה ולבטל את העילה למהומה בהקדם, לפני שיהיה קשה לבטל את האירוע ולצמצם את הנזק לירושלים?".

נזכיר כי בראיון ליומן ערוץ 7 סיפר קינג בהרחבה אודות כנס המיסיון המתוכנן להתקיים באולם ה'ארנה' בחודש מאי הקרוב. קינג קבע כי חומרת האירוע המתוכנן (שכמותו צפוי להתקיים אירוע נוסף גם בחודש אוגוסט הקרוב) גדולה מאירועים נוצריים קודמים שכן אם בעבר האירועים היו מתרחשים באתרים פרטיים הרי שבמקרים המדוברים התכנון הוא לקיים אותם במתקן השייך לעירייה. "עיריית ירושלים מחזיקה בנכס שנקרא 'ארנה'. במשך כמה שנים יש פעילות בירושלים של ארגונים שכשנכנסים לאתרים שלהם רואים שהעניין של המרת יהודים מדתם לא נסתר אצלם ולא מתקיים במחשכים. העניין גלוי על דפי האינטרנט שלהם ואם עד עכשיו האירועים שלהם היו בשטחים פרטיים, הפעם התכנית היא לקיים את האירוע ב'ארנה' של העירייה".

בשיחה עמו סיפר קינג כי מהפרסומים האינטרנטיים של מארגני האירוע עולה כי מדובר ב"כינוס של מיסיונרים מכל העולם שתפקידם להעביר אחרים על דתם ולקרב אותם אליהם. הם מגיעים כדי לדון בסוגיות חשובות, בין השאר מעמד הנצרות בקרב היהודים וחשיבות הפעילות הנוצרית בקרב היהודים בירושלים. האולם יכול להכיל 12,000 איש ויגיעו אליו אלפים ואולי רבבות מהארץ ומחו"ל".

במכתבו לחברי מועצת העירייה ולפעילים שונים ברחבי הבירה ציטט כאמור קינג את מכתבו של ראש עיריית רעננה בו נכתב אודות אירוע ההטבלה שאמור היה להתקיים בשבת האחרונה: "תושבים יקרים, העיר רעננה רואה בכבודה ההדדי ערך יסוד המאפשר לכל אדם לחיות על פי אמונתו, השקפתו וצו מצפונו. אלה הופכים את רעננה לעיר מיוחדת בעלת מרקם חברתי ואנושי מגוון. עיריית רעננה מקפידה לדאוג לצורכיהם של כלל תושביה תוך שמירה על עקרונות השוויון והשותפות הנהוגים בה מזה שנים. עם היוודע להנהלת העירייה על כוונת עמותת 'מצפה לישראל' לקיים הרצאה ברעננה ומתוך רצון לכבד את רגשותיהם של תושבי העיר ועל רקע החשש הכבד והממשי להתלהמות שעלולה להידרדר לפגיעה בסדר הציבורי עד כדי חשש לשלומם של התושבים, ניהלה עיריית רעננה מגעים וניסיונות עם העמותה בשיתוף משטרת ישראל, בניסיון להניאם מלקיים את האירוע ברעננה, בהסכמה. לצערנו הרב מאחר וניסיונות אלה לא נשאו פרי נאלצה עיריית רעננה להודיע לעמותה על ביטול האירוע".

כאמור, דבריו אלה של ביילסקי מחזקים אצל קינג ופעילים נוספים את התחושה והאמונה שביטול אירוע נוצרי מסוג זה המתוכנן להתקיים בחודש הבא במתקן של העירייה הוא מהלך אפשרי בהחלט.

נזכיר כי בתגובה לדרישתו של קינג מהיועץ המשפטי של עיריית ירושלים לבחון את חוקיות האירוע נמסר מהעירייה כי "פנייתו של אריה קינג תיבחן בלשכה המשפטית".