הלווית הרב וואזנר
הלווית הרב וואזנרצילום: פלאש 90

האם הלוויית הרב וואזנר התנהלה בניגוד לפסקי ההלכה שפרסם?

העיתון 'מרכז העניינים' מפרסם הבוקר (ב'), כתבה, לפיה מלבד חוסר תשומת הלב לסוגיית אבטחת המשתתפים, מארגני ההלוויה אף רמסו את פסקי הרב וואזנר בנושאי אבלות ועריכת לוויה.

"כל מי שהתעסק בהלווייתו של ראש הישיבה הגרא"מ שך זצ"ל יודע כי למרות שהתקיימה בערב שבת שבה יש מקום להזדרז, שכן המלווים צריכים להגיע לבתיהם לפני שבת, הורה הגר"ש וואזנר כאשר נשאל על הצדדים ההלכתיים כי יש להקפיד לערוך את ה'טהרה' רק לאחר מסע ההלוויה, כלומר בבית הקברות ולא לפני המסע", טוען העיתון.

העיתון אף מצטט את פסיקתו בשו"ת 'שבט הלוי' שחיבר, שם הוא קובע כי יש לערוך 'טהרה' רק בסמוך לקבורה. "אמנם הוא מוצא מקום להקל כשיש טורח גדול לציבור, ובמקרה של ההלוויה שלו, כמו גם במקרה של הגרא"מ שך, ניתן לומר שהתקיים כלל זה, אבל הוא מסייג מפורשות תנאי זה ופוסק כי הוא קיים רק כשההלוויה מתקיימת ביום הפטירה, ו'אם אין הקבורה באותו יום, ויש מרחק בין הפטירה לקבורה, כדאי מאד לעשות את הטהרה סמוך לקבורה אם לא בשעת הדחק ממש", מצטט העיתון.

לשאלה מהי 'שעת הדחק ממש', נענה בעבר הרב וואזנר כי כוונתו להלוויית אשה הנערכת בערב שבת וכדי שהמטהרות תוכלנה לחזור לבתיהן בטרם תיכנס שבת או לחילופין בהלוויה הנערכת בלילה אז המטהרות מתקשות לחזור הביתה בביטחון.

העיתון אף טוען כי ההימנעות מאמירת 'עקביה בן מהללאל' נעשתה בניגוד לפסיקתו של הרב וואזנר שטען באחד מפסיקותיו שיש לאומרה גם בימים בהם לא אומרים תחנון.

עוד טוען העיתון כי העובדה שהבן מארצות הברית נמנע מלשבת 'שבעה' לאחר שהשמועה על פטירת אביו הגיע אליו כשעתיים לפני החג אינה עולה בקנה אחד עם פסיקת אביו שבספרו הכריע שאין לנהוג כן באומרו כי "כי מי שמקבל שמועה בערב פסח בצהריים...לא יישב 'שבעה'".