הפריצה למזכירות
הפריצה למזכירותצילום: דוברות המשטרה

כתב אישום הוגש נגד פורץ שגנב למעלה ממליון ש"ח מכספת במזכירות קיבוץ ניר-עם.

לפני כחודשיים, הגיע הנאשם לקיבוץ וביקש לפרוץ את הכספת של המזכירות. לצורך כך הוא פער חור גדול בקיר המבנה בכדי להיכנס אליו ולהשלים את מלאכתו הפלילית.

סייר ביטחון שהגיע למקום בלילה, דיווח למשטרה כי זיהה חור גדול באחד הקירות של מבנה המזכירות של הישוב ולמקום הוזעקו שוטרי סיור.

"כשהגעתי למקום זיהיתי חור גדול בקיר המזכירות, ומבירור ראשוני שערכתי בשטח הבנתי מיד כי נגנב מתוך המבנה כספת שהכילה לא מעט כסף במזומן ובצ'קים. מיד סגרתי את הזירה וביצעתי סריקות. במהלכן, הבחנתי בכתם דם שהיה בראש הפתח שנפער בקיר. כשהגיעו אנשי המז"פ של משטרת מרחב לכיש למקום, הצבעתי לעבר כתם הדם, והם החלו מיד במלאכת איסוף הראיות מהזירה", מספר רס"מ דהרי מתחנת שדרות שהגיע למקום.

ביום ראשון שלמחרת דווח למשטרה ע"י אזרח עובר אורח, כי זיהה כספת זרוקה בתוך שלולית באזור ברור-חיל, ומסביבה לה פזורים צ'קים. כבר בתחילת החקירה שהתנהלה במשטרת שדרות הגיעו החוקרים לזהותו של החשוד במעשה - תושב תל שבע בשנות הארבעים לחייו, אשר הוכרז באופן מיידי כדרוש חקירה וחב מעצר.

הכספת שנזרקה
הכספת שנזרקהדוברות המשטרה

בשבוע שעבר במהלך פעילות שגרתית באזור תל שבע, עצרו שוטרי עיירות ממשטרת מרחב הנגב את החשוד בתום מרדף רגלי, וזאת לאחר שניסה להימלט ממעצר.

החשוד נלקח לחקירה בתחנת משטרת שדרות ובמהלכה שמר החשוד על זכות השתיקה והכחיש את המיוחס לו. מעצרו הוארך והוגש כנגדו כתב אישום לבימ"ש השלום באשקלון בגין פריצה, גניבה והיזק לרכוש במזיד באמצעות חטיבת התביעות של משטרת ישראל.

מפקד משטרת שדרות סנ"צ אפי שיימן אמר לאחר מעצרו של החשוד כי "בשנים האחרונים אנו שמים דגש רב וממקדים פעילות כנגד עברייני רכוש אשר מסבים לא אחת נזק רב לאזרחים. הפעם חשיפת זהותו של החשוד התאפשרה בזכות תושייתו של שוטר הסיור שהגיע למקום ומעצרו התאפשר בזכות פעילות מקצועית של משטרת עיירות. נמשיך לפעול בנחישות כנגד עברייני הרכוש, הכל בכדי לשמור על ביטחונם, שלומם ורכושם של האזרחים המתגוררים באזור".