במקביל להמתנה לדוח מבקר המדינה בנושא משבר הדיור, ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש לפני כשבוע עם נחמן שפירא, עורך בעלון "נופים", במסגרת מפגש שקיים ראש הממשלה עם עורכי עלוני השבת.

לשאלת "נופים" בנוגע לאוזלת היד הממשלתית, שהובילה לעלייה של 100% במחירי הדירות מאז שנת 2008, אמר נתניהו כי "כדי לפתור את משבר הדיור צריך להגדיל את היצע, נקודה. שום פתרון אחר לא יעזור".

ומה קרה בתקופתו? "בזמן כהונתי גדלו התחלות הבנייה מ-32 אלף דירות ל-47 אלף דירות בשנה. איך עושים את זה? אנחנו עושים ומקיימים במקביל 2 דברים: מחברים את הפריפריה למרכז על ידי השקעה בתשתיות, כבישים מהירים, חיזוק תחבורה ציבורית ועוד. תראו מה קורה בקריית גת. יש שם אלפי יחידות דיור בבנייה, רק חצי שעה מת"א, תראו מה מתרחש בבאר שבע, כנ"ל. לא כולם חייבים לגור במרכז, זה גורם לעליית מחירים".

הצעד הנוסף אותו הדגיש נתניהו בפני "נופים" הוא העברת בסיסי צה"ל לדרום:

"הדבר השני שאנו עושים זה העברת בסיסי צה"ל לדרום, כדוגמת עיר הבה"דים הנבנה ליד ירוחם. הרעיון הוא לקחת בסיסים שנמצאים באזורי ביקוש - בתל השומר, צריפין, שלישות, ותע"ש בשרון - ולהעביר אותם לדרום. זה יגדיל את היצע לכ-100,000 יחידות דיור חדשות באזורי הביקוש".

האם זה מספיק? לדברי ראש הממשלה, "השילוב של הדברים נותן פתרון מעולה למשבר הדיור: חיבור לפריפריה והגדלת היצע - פינוי בסיסים במרכז הארץ".

פורסם ב"נופים" ב27/02/2015