פותחים את הבית לליל הסדר לתושבי העיר הגדולה תל אביב
פותחים את הבית לליל הסדר לתושבי העיר הגדולה תל אביבצילום: Thinkstock

שבוע לאחר הסערה סביב השחקנית ענת וקסמן השמיע הפרסומאי אודי פרידן, אחד ממנהלי הקמפיין של משה כחלון ו"כולנו" דברים חריפים כנגד ראש הממשלה בנימין נתניהו וטען גם כי תל אביב ''מצילה'' את מדינת ישראל.

בראיון למגזין ''פירמה'' של גלובס אמר פרידן כי "לביבי היה אמור לקרות בדיוק מה שקרה בבחירות 99', כשנפשו של העם נקעה ממנו ועשינו את 'ישראל רוצה שינוי' וברק ניצח. ביבי בעיניי הוא השטן, איש רע, לא ישר, סכסכן, פלגן ונוכל.

''אבל בגלל שחצי עם לא רצה להצביע לציפי לבני, ובגלל שבכל זאת גם הנושא הכלכלי-חברתי לוחץ על האנשים האלה, כל הזמן היה שוויון. כשהייתה נסיקה מסוימת של המחנה הציוני עם פער של ארבעה מנדטים, התחילה התגייסות של הימין".

פרידן שיתף במסקנה נוספת ממערכת הבחירות האחרונה. "במערכת הבחירות גיליתי שמזרחים לא מאמינים למזרחים. הם לא מאמינים בעצמם. אחת הסיבות שכחלון לא קיבל 20 מנדטים, היא כי הרבה אמרו 'הוא כמוני. מה, הוא יכול להיות ראש ממשלה? אני רוצה חליפה, סיגר, ביבי, אנגלית".

לאחר מכן הוסיף כי "רגשי הנחיתות הכל-כך עמוקים שטבועים אצל חלק מהם, מביאים לשנאת הגזע הלבן האשכנזי הרבה יותר מאשר האשכנזי הלבן שמביט עליהם בהתנשאות. זו האישה המוכה שחושבת שעשתה משהו לא בסדר ולכן הרביצו לה".

הפרסומאי הבכיר נשאל האם יש מקום לחשבון נפש של השמאל לאחר ההפסד בבחירות. "השמאל שוגה עכשיו בהלקאה עצמית, אומר 'לא ראינו את החצי השני'. אבל מי שתוקע את השיח זה הצד השני. השמאל רואה את הצד השני, והם לא רואים את השמאל. אני דורש מהשמאלני שלא ילקה את עצמו. לא דובים ולא זבובים, לא חטאת ולא פשעת. זו האישה המוכה שחושבת שעשתה משהו לא בסדר ולכן הרביצו לה.

"מישהו בחברון רואה אותי? הוא יבוא לבראסרי, אני אגיד לו 'אהלן'. אבל אם אני אבוא אליו לחברון הוא יפוצץ לי את הצמיגים. לא רק שהוא לא רואה אותי, הוא מתעב אותי, לא מוכן להבין אותי, להבין שמדינת תל אביב מצילה את המדינה. הוא חושב שמדינת תל אביב היא בועה מנותקת, ואני אומר שאם אין תל אביב אין ישראל".

למה?

"מה הטיקט של ישראל? מדינה מערבית, דמוקרטית, ליברלית, פתוחה, היי–טק. ומי כל זה? תל אביב. בלי תל אביב יש פה תוהו ובוהו בין קיצונים, משיחים, קמעות ומזלות, ובין הערבים. לא סתם הם שונאים זה את זה, כי מי שקרוב אליך במנטליות אותו אתה שונא. כשהימין הקיצוני מנצח, במקרה הרע השמאלני המדוכא לוקח את הפקלאות ויורד לברלין. כשהשמאל הקיצוני מנצח, הימין יורה ומרביץ. השמאלני מכבד את הדמוקרטיה ואומר 'אישית לא מתאים לי, אני יורד'. הימני אומר 'לא מתאים לי, לא מקיים את החוק'. מי ששומר על הדמוקרטיה זה תל אביב".

כשאתה יוצא מתל אביב, מה אתה רואה?

"אני לא יוצא מתל אביב, ולא אצא, כי מסביב חשכת א-לוהים. ירושלים, זאת שאמרו שלקחה תשעה קבין של יופי, היא עיר מכוערת ואלימה. קנאית, חשוכה, לא תרבותית ולא דמוקרטית. מלון שאין לו אספרסו בשבת בעיניי הוא לא ראוי. זה שיא הפלצנות להגיד, אבל האספרסו משקף את זה שאסור לחמם בגלל כשרות, ב–2015, כשבאים לכאן אנשים מכל העולם.